Ferrari klaar voor Singapore: 'Poging om het potentieel van de SF-23 te maximaliseren' Formule 1
Formule 1

Ferrari klaar voor Singapore: 'Poging om het potentieel van de SF-23 te maximaliseren'

Ferrari klaar voor Singapore: 'Poging om het potentieel van de SF-23 te maximaliseren'

De aanstaande Grand Prix van Singapore belooft een unieke uitdaging te worden voor de Formule 1-teams, maar Ferrari's teambaas, Frédéric Vasseur, is optimistisch gestemd. Het stratencircuit van Marina Bay staat bekend om zijn veeleisende aard, maar dit jaar hebben de organisatoren ingrijpende wijzigingen aangebracht aan de lay-out van het circuit. Vasseur benadrukt de potentiële voordelen van deze veranderingen, die de baan sneller zouden moeten maken.

Vasseur deelde met Motorsport.com zijn enthousiasme over de aanpassingen aan het circuit en zei: ‘De organisatoren besloten een radicale wijziging aan het circuit door te voeren, waarbij het hele stuk van bocht 16 naar bocht 19 is aangepast: twee chicanes zijn verwijderd om een extra recht stuk te creëren waarop inhalen mogelijk moet zijn.’ Deze wijzigingen hebben geleid tot een verkorte baan van 4.940 meter, maar het meest opvallende is de verwachte verlaging van de rondetijd met maar liefst twaalf tot vijftien seconden.

Dit biedt mogelijk nieuwe kansen voor Ferrari, dat de laatste tijd een positieve trend heeft laten zien met een podiumplaats voor Carlos Sainz en een vierde plaats voor Charles Leclerc in de Italiaanse Grand Prix. Ondanks de uitdagingen die Singapore met zich meebrengt, is Vasseur vastbesloten om voort te bouwen op deze successen. ‘Het circuit van Marina Bay vereist een grote aerodynamische belasting, een auto die bijzonder effectief is in tractie en goed uitgebalanceerd om de coureurs het juiste vertrouwen tussen de muren te geven’, legt de Ferrari-teambaas uit. Dit benadrukt de technische uitdagingen die de teams zullen tegenkomen tijdens de race.

Voorbereidingen voor Singapore

Met betrekking tot de voorbereiding op de race in Singapore onthult Vasseur dat Ferrari de nadruk zou leggen op simulatiewerk en consistentie op de baan. Hij verklaart: ‘Aangezien het een stratencircuit is, kan de coureur in Singapore een groter verschil maken: we hebben ons voorbereid op de race op de simulator en we zullen Carlos en Charles in een positie brengen om zoveel mogelijk rondes te rijden, in een poging het potentieel van de SF-23 te maximaliseren.’

Wat betreft de experimenten die tijdens eerdere races werden uitgevoerd qua afstelling, gaf Vasseur aan dat Ferrari in Marina Bay een andere aanpak zal hanteren. ‘We zullen niet de experimenten in de vrije training uitvoeren die kenmerkend waren voor de start van het Zandvoort-weekend en die we nog zullen zien in enkele van de volgende Grands Prix. In Singapore zullen we ontdekken of het werk dat is verricht bij het ontwikkelen van de configuratie met maximale downforce zijn vruchten zal afwerpen’, legt hij uit.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws