Red Bull Racing kan tevreden terugkijken op de testdagen in Bahrein. Max Verstappen en Sergio Pérez hebben veel meters kunnen maken voor de Oostenrijkse renstal, en uiteindelijk wist de enkelvoudig wereldkampioen ook de snelste tijd van de testdagen te zetten. Door de upgrade die het team meenam naar Bahrein lijkt Red Bull een paar tienden te hebben gevonden. Waar Mercedes het juist moeilijk lijkt te hebben, gaat het bij Red Bull op het moment voortvarend.
Adrian Newey lijkt zijn huiswerk goed te hebben gedaan tijdens de winter. Red Bull lijkt samen met Ferrari een stabiele auto te hebben in de openingsfase. 'Dat hadden we denk ik ook wel verwacht', begint Scarborough op het YouTube-kanaal van Peter Windsor. 'Ik denk dat de snelheid van de Red Bull-auto nog meer naar voren komt door de problemen bij Mercedes. Maar de auto ziet er stabiel uit en de auto ziet er ook goed uit op het circuit. De upgrade lijkt heel goed te werken en ook de Honda-motor ziet er heel betrouwbaar uit.'
Door de positieve testdagen bij de Oostenrijkse renstal komt Scarborough tot een simpele conclusie. 'Als je alle data met elkaar vergelijkt, kan je niet anders stellen dan dat Red Bull bovenaan staat op dit moment.' Dat wil natuurlijk nog niks zeggen over de kansen van de Oostenrijkse renstal op langere termijn. 'Dit is natuurlijk mooi voor ze tijdens de eerste races van het jaar, maar het seizoen is heel erg lang. De auto's zullen nog doorontwikkelen. Maar als Red Bull goed start, dan zal dat heel fijn zijn voor het team.'
Red Bull vindt juiste afstelling met RB18
Scarborough ziet vooral dat Red Bull de juiste balans heeft weten te vinden, waardoor meerdere problemen zijn aangekaart. 'Er ligt zeker minder stress op de voorbanden van de RB18 door de afstelling bij de voorwielophanging. Daardoor gaat de auto een stuk beter door de langzamere bochten heen.' De techneut ziet ook dat de Oostenrijkse renstal is teruggegaan naar een concept dat al op de RB16B zat. 'Ik wil niet zeggen dat ze met high-rake rijden, maar de rijhoogte van de auto is wel hoger in de langzame bochten. Op hoge snelheid zakt de auto wel weer. Zo tackelt Red Bull zowel porpoising als het probleem in de langzame bochten', aldus Scarborough.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties