Hoe Williams en haar medewerkers de invalbeurt van De Vries hebben beleefd Formule 1
Formule 1

Hoe Williams en haar medewerkers de invalbeurt van De Vries hebben beleefd

Hoe Williams en haar medewerkers de invalbeurt van De Vries hebben beleefd

Vrijdagochtend reed hij nog voor Aston Martin, waarna hij dacht dat zijn baantijd erop zat voor het weekend. Niets bleek minder waar, want toen Alexander Albon moest afhaken met een blindedarmontsteking, was het Nyck de Vries die werd opgeroepen om de rest van het weekend te verrijden. Voor de Nederlander een hele omslag, maar ook de medewerkers van Williams kwamen voor een uitdaging te staan. Dit is hoe zij het beleefden.

Via het officiële Instagram-account van Williams delen vier verschillende werknemers van het team, die nauw met De Vries moesten gaan samenwerken, hoe zij de invalbeurt hebben beleefd. Want niet alleen voor De Vries was het schakelen, ook zij kwamen in een achtbaan terecht waarin er veel gereed gemaakt moest worden om de Fries zo snel mogelijk de baan op te krijgen.

'Ik heb snel een schema samengesteld zodat Nyck er een blik op kon werpen, en heb kort uitgelegd waar hij heen moest en wat hij kon verwachten', zo vertelt perschef Dominique Heyer-Wright. 'Alles tot aan het met zijn chefs bepalen van zijn diner was gedekt!', aldus de perschef, die de Fries dus op de hoogte moest brengen van alle verplichtingen die hij zou hebben gedurende het weekend.

Voor race-engineer James Urwin ging het allemaal erg snel, die bewuste zaterdagochtend. 'Toen we eenmaal de definitieve bevestiging kregen dat Alex te ziek was om te rijden, verscheen Nyck voor we het wisten in het kantoor, en dat was misschien 90 minuten voor de sessie!', zo spreekt hij zijn verbazing uit over hoe kort voor de start van de derde vrije training de Nederlander zijn opwachting moest maken.

Gereed maken voor de sessie

Het hoofd van de monteurs Ben Howard had na de bekendmaking ineens een hoop werk om de auto gereed te krijgen voor De Vries. 'Alles wat je kon veranderen, hebben we veranderd. Dat betekent dat we ook de vloer eraf hebben moeten halen voor het coureursgewicht, vanwege de verschillen in gewicht van beiden', zo doelt hij op de langere en dus zwaardere Albon.

George Britton, de prestatie-engineer, moest zoveel mogelijk data bespreken met De Vries, in een erg korte tijd. Alles moest dus erg efficiënt. 'Van het moment dat hij kwam zitten tot het moment dat hij de auto in moest, ging het erom om zoveel mogelijk kwalitatieve informatie in hem te krijgen.' Om goed te begrijpen hoe de auto te besturen op het circuit kreeg de Nederlander dus nog een bak aan informatie mee.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws