Waar de afgelopen raceweekenden glansrijk verliepen voor het team van Mercedes ging het tijdens de tweede vrije training op het circuit van Spa-Francorchamps iets minder van een leien dakje. Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton wist niet meer uit zijn W15 te halen dan een rondetijd van 1:43,519. Teamgenoot George Russell deed het iets beter en zette de zesde snelste rondetijd neer. Voor de camera van Formula1.com geeft Hamilton aan verbaasd te zijn.
In aanloop naar de race in België vertelde de twee Mercedes-coureurs dat het team erachter is gekomen dat de W15 het beste lijkt te presteren onder koelere weersomstandigheden. Voor de tweede vrije training werd er regen verwacht op het circuit bij onze zuiderburen, maar niets bleek minder waar. Het bleef hartstikke droog. Ook tijdens de race lijkt het droog te blijven, al hoopt Hamilton dat het tegendeel zal worden bewezen.
'Een slechte dag'
De Brit windt er geen doekjes om wanneer hem wordt gevraagd de eerste dag van het raceweekend samen te vatten. 'Het was best een slechte dag. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Natuurlijk hebben we ons in de afgelopen races heel fijn gevoeld en het voelde echt compleet anders vandaag. We hebben wel wat aan de auto gedaan aangezien de eerste sessie ook niet fantastisch was. We hebben een paar aanpassingen gedaan in de tweede sessie en die startte goed, maar toen we overgingen op de zachte band konden we gewoon geen verbetering meer teweegbrengen.'
De Mercedes-coureur verteld dat hij tijdens de tweede sessie moeite had met de balans van de auto. 'Het ging deze sessie al met al iets beter, maar alle anderen waren gewoon nog beter.' Uiteindelijk was de Mercedes van Hamilton 1,259 seconden langzamer dan de McLaren van Norris. 'Dat is niet geweldig', zegt Hamilton voorzichtig.
De weersverwachting voor de race belooft niet veel goeds voor het team van Mercedes. 'Als het droog is zullen we ons niet op een hele veilige positie bevinden zoals het nu lijkt. We kunnen vannacht zeker wat aanpassingen doen. Ik denk dat als het regent en het veld iets verder uit elkaar komt te rijden we hopelijk beter werk kunnen neerzetten. Ik denk dat de auto het beter zou moeten doen in volledig natte omstandigheden dan wanneer het droog is.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties