Vorige week in Azerbeidzjan moest Max Verstappen nog zijn meerdere erkennen in teamgenoot Sergio Pérez, maar dit weekend sloeg de Nederlander ongenadig hard toe. Gestart vanaf een negende positie moest hij een inhaalrace rijden in de jacht op Pérez, die voor de race niet Verstappen, maar Sainz en Alonso als grote concurrenten benoemde. Verstappen wist echter een geweldige inhaalrace te rijden, en pakte zijn 38e Grand Prix-overwinning.
Na de race nam Verstappen plaats voor de microfoon van Sky Sports F1, waar de Nederlander de vraag kreeg of hij zich onverslaanbaar voelt na zijn gewonnen inhaalrace. 'Ik voel me altijd onverslaanbaar', aldus de wereldkampioen. 'Andere mensen kunnen echter ook een hele goede dag hebben, en dan kunnen ze in de buurt komen, of je evenaren, of je verslaan. Je moet altijd nagenoeg perfect zijn, maar vandaag was niet perfect. Het weekend was niet perfect, maar het is een lang seizoen, en ik probeer zo dicht mogelijk bij perfectie te komen.'
Twee bandenfluisteraars bij Red Bull
Pérez is in zijn carrière regelmatig tot bandenfluisteraar benoemd, maar ook Verstappen blinkt hierin uit. Sterker nog, regelmatig is het juist Verstappen die dit aspect nog net iets beter onder controle heeft dan zijn teamgenoot. 'Ik ben altijd goed geweest in het managen van de banden, maar het gaat om hele kleine marges', legt Verstappen uit. 'Ik denk dat dit al in veel races een bepalende factor is geweest in de afgelopen jaren. Als je goed op je banden kan passen, betaalt dat zich uit.'
Vandaag waren de beide Red Bull-coureurs misschien zelfs iets té voorzichtig met hun banden. Pérez trok in het begin geen gat met de concurrentie, terwijl ook Verstappen halverwege de race ontdekte dat zijn banden nog in een verrassende goede staat verkeerden. 'Het ging iets beter dan verwacht (qua bandendegradatie, red.). Ik probeerde een beetje te begrijpen hoe goed de banden zich zouden houden. In het begin was ik daar wat onzeker over, dus ik was iets langzamer dan ik had kunnen zijn, maar dat maakte me daarna juist sneller. Toen kon ik het gat dus weer vergroten. Na de pitstop reed ik slechts één of anderhalve seconde achter hem en met de versere banden kan je dan inhalen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties