Peter Windsor heeft aangegeven dat Red Bull Racing niet getroffen is door de technische richtlijnen van de FIA. De journalist sprak gedurende het raceweekend met Adrian Newey, die de suggestie van zijn landgenoot resoluut van de hand deed. De ontwerper van de Oostenrijkse renstal gaf aan dat alles wat mis kon gaan in Singapore ook gewoon misging. Newey gaf ook een speciale reden waarom het misging voor het team van Red Bull.
De Grand Prix van Singapore werd voorafgaand al gezien als de lastigste race van het restant van het seizoen. Verstappen verwachtte nog wel competitief te zijn op het Marina Bay Street Circuit, maar vanaf de vrijdag werd duidelijk dat Red Bull veel snelheid miste. De Oostenrijkse renstal bereikt zijn dieptepunt tijdens de kwalificatie met een elfde tijd voor Verstappen en een dertiende tijd voor Sergio Pérez. In de race was de balans van de auto alweer een stuk beter, maar tot een ongelooflijke inhaalrace kwam het niet.
Door de technische richtlijnen die werden geïntroduceerd in Singapore werd er al snel gewezen naar de ingreep van de FIA. Windsor laat via zijn YouTube-kanaal weten dat men bij Red Bull weet dat het niets te maken heeft met de richtlijnen. 'Ik sprak nog even met Adrian Newey voor de race en ik vroeg aan hem of de technische richtlijnen er iets mee te maken hadden. Hij keek me aan alsof ik gek was en zei: nee, daar heeft het niets mee te maken. We hadden gewoon een perfecte storm van alles dat fout ging in één weekend.'
Christian Horner gaf ook al aan dat het team zelf fout op fout maakte gedurende het weekend. De teambaas van de Oostenrijkse renstal zag het misgaan na een miscalculatie in de simulator. 'Wat daar waarschijnlijk mee bedoeld wordt, is dat Red Bull met de verkeerde rijhoogte reed. De overgang van simulator naar circuit liep gewoon niet naadloos. Newey zei: we denken dat het te maken heeft met de luchtvochtigheid. Dat vond ik wel heel erg interessant om te horen.'
Windsor: 'Denk dat Verstappen het wel leuk vond'
Op zondag was vooral de tweede stint van Verstappen goed. De coureur maakte twintig seconden goed op de coureurs die vooraan reden en de Nederlander leek ook even P4 te kunnen ruiken. 'In de race ging het best wel goed. Verstappen deed het vooral goed door op P5 te eindigen. Hij moest langs mensen als Kevin Magnussen; dat is nooit makkelijk. Het was een oncomfortabele race voor Max, maar hij vond het vast heel erg leuk al dat inhalen', aldus Windsor.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties