In Australië wordt het naar alle waarschijnlijkheid wederom een gevecht tussen Red Bull Racing en Ferrari. De teams gaan een baan op die voor 2022 gewijzigd is, en dat brengt onzekerheid met zich mee. Toch komen er uit Italië nu geruchten dat Ferrari vol zelfvertrouwen het weekend in gaat. Red Bull heeft meer topsnelheid, maar naar aanleiding van de resultaten van Bahrein en Saoedi-Arabië denkt het team de Oostenrijkse concurrenten af te kunnen troeven.
Er wordt bij de Italiaanse tak van Motorsport.com dan ook gesuggereerd dat men het in Maranello niet noodzakelijk acht om wijzigingen door te voeren aan het materiaal voor de derde race van het jaar. 'De Ferrari zal in essentie onveranderd op het circuit gezet worden ten opzichte van de eerste twee races', suggereert redacteur Franco Nugnes.
'Melbourne was een stop-and-go-circuit, met eigenschappen die te vergelijken zijn met Bahrein, maar de vraag is of dat nog steeds het geval is nu het circuit vijf seconden sneller is dan in het verleden', voegt hij daaraan toe. Er zijn enkele wijzigingen aangebracht aan het straatcircuit die vooral voor een vloeiendere tweede en derde sector moeten zorgen. De gemiddelde topsnelheid zal dus ook hoger liggen dan in het verleden.
Red Bull in theorie met een voordeel
Die hoge gemiddelde topsnelheid betekent dat Max Verstappen en Red Bull een goede kans maken in het aankomende race-weekend. In Saoedi-Arabië wist het team uit Milton Keynes immers met een afstelling met weinig downforce succes te boeken. 'Op papier speelt het circuit in Australië de RB18 van Adrian Newey in de kaart', merkt de Italiaan op. 'In de eerste twee Grands Prix van 2022 richtte Red Bull zich op een afstelling met heel weinig downforce en een maximale topsnelheid.'
De simulaties van Ferrari suggereren echter dat het team ook op het aangepaste circuit niet onder zal doen voor Red Bull. Er wordt verwacht dat de aerodynamische eigenschappen waarmee het team in de eerste twee Grands Prix van 2022 reed, ook in Australië voor succes zullen zorgen. Het is dus niet ondenkbaar dat de ingenieurs in Melbourne wederom voor een high downforce-afstelling gaan, en in Imola pas met de eerste verbeteringen komen aan de F1-75.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties