Charles Leclerc reed lange tijd op koers voor het podium, maar was uiteindeljk niet snel genoeg. Hij is dan ook teleurgesteld, omdat de auto simpelweg niet snel genoeg is. Hij denkt wel dat het team een klein stapje vooruit heeft gezet, maar denkt dat er nog veel meer nodig is voordat het team is waar ze willen zijn.
Charles Leclerc kwalificeerde zich als derde, maar mocht vanaf P2 starten door de gridstraf van George Russell. Het was een moeizame start voor de Monegask. Hij startte als enige in de top tien op de mediumbanden, waardoor hij wat moeilijker van zijn plek afkwam en een aantal plaatsen verloor. De Safety Car hielp daarna niet bij de strategie van het team.
Gewoon niet snel genoeg
De race van Leclerc zag er niet heel slecht uit, maar de coureur is er niet heel blij mee. 'Ik ben een beetje teleurgesteld op dit moment', zegt hij tegen Formula1.com. 'Ik bedoel uiteindelijk hebben we alles gedaan wat we moesten doen.' Echter, het verliep allemaal niet zoals gehoopt. 'De start was erg lastig op de medium. We verloren een paar plaatsen en moesten toen geduld hebben, dus bleven we langer buiten.' Die tactiek leek te werken voor het team.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

'Toen begon het zijn vruchten af te werpen en toen kwam er een Safety Car, die alles weer op nul zette', aldus Leclerc. Hij reed vervolgens een stint op de harde band. 'Op de harde band hadden we het moeilijk, dus ja', zegt de Ferrari-coureur. Leclerc was niet de enige coureur die het moeilijk had op de harde band. Veel coureurs klaagden over die band en wilden er het liefst niet meer rijden.
Leclerc is met name teleurgesteld, omdat hij had gehoopt te kunnen vechten voor het podium. 'Het is jammer dat we het podium mislopen, maar ik had het gevoel dat dit het beste was wat we vandaag konden doen. Het is teleurstellend, want je kunt zo hard vechten aan het einde en wil vechten voor je eerste podium, maar dan is de snelheid er gewoon niet. Dan heeft de auto gewoon niet genoeg om dat podium te bereiken. Ik hoop echt dat we snel een auto hebben om op het podium te staan.'
Kleine stap vooruit
Qua strategie wilde Leclerc op een bepaald punt in de race slechts voor één stop gaan, terwijl Pirelli twee stops had aangeraden. 'We hadden het over verschillende strategieën. Een daarvan was de eenstopper', bevestigt Leclerc. 'Het was een dappere strategie en ik ben blij dat we dat uiteindelijk niet hebben gedaan. Dat zou heel lastig geweest zijn met de Safety Car.' Dit was uiteindelijk dus het hoogst haalbare voor het team.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

De upgrades van Ferrari lijken wel te werken en het team lijkt iets sneller dan voorheen. 'Het is een kleine stap vooruit, maar we hebben veel kleine stapjes nodig voordat we zijn waar we willen zijn', zegt Leclerc over de vooruitgang. Hij verwacht wel meer van Saoedi Arabië volgende week. 'Ik denk dat dit niet het beste circuit is om het maximale uit deze upgrade te halen en ik weet zeker dat we volgende week meer performance uit de upgrades kunnen halen. Hopelijk kunnen we vechten voor meer.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties