Lewis Hamilton denkt dat er nog veel tijd te winnen valt voor Mercedes in Frankrijk. Vooral het gat naar Ferrari was erg groot gedurende de eerste vrije trainingen, en Hamilton denkt dat dat komt door een algemeen gebrek aan neerwaartse druk. De W13 loopt in alle bochten niet soepel, dus er wordt in de Mercedes-garage uitvoerig nabesproken in een poging de pace op zaterdag en zondag hoger te leggen.
'Het was niet mijn beste dag, natuurlijk, omdat ik de eerste sessie moest missen. Daarna probeerde ik zo snel mogelijk op snelheid te komen, maar het was erg warm. Je moest dus vaak rustige ronden rijden om de temperatuur in de banden te reguleren', zo blikt Hamilton bij Sky Sports F1 terug op de vrijdag in Le Castellet. Nyck de Vries mocht plaatsnemen in de bolide van de zevenvoudig wereldkampioen tijdens de eerste training.
Hij denkt dat De Vries het programma afgewerkt heeft zoals hij zelf ook had gedaan, maar het gebrek aan tijd in de cockpit helpt hem niet. Althans, dat is uit zijn woorden op te maken. 'Ik heb wat aanpassingen gedaan aan het materiaal, wat vrij vreemd was omdat ik in de eerste training natuurlijk totaal niet gereden had.'
'Nyck heeft geweldig werk geleverd en de auto heelhuids teruggebracht naar de garage. We hebben echter wel veel werk te doen, de auto is hier niet geweldig. Ik weet niet waarom, maar ik hoop dat we vanavond een stap gaan zetten', benadrukt hij. Recentelijk plaatste Hamilton foto's op social media waarin te zien was dat hij om 2 uur 's nachts nog van het circuit kwam. Sinds Mercedes niet meer in een winnende positie staat, lijkt de Engelsman zijn schouders eronder te zetten.
Hamilton mist overal snelheid
Hamilton wordt gevraagd waar het precies misgaat voor Mercedes in Frankrijk, maar hij lijkt geen specifieke boosdoener aan te kunnen wijzen: 'Overal, elke bocht. We moeten in de data duiken, maar ik heb het idee dat we downforce missen. Buiten dat om is het oké gegaan. Ik leef mee met de mannen die verder naar achteren liggen. Deze auto's hebben lang zoveel grip niet als we in het verleden hadden.'
'Ik heb maar drie of vier ronden gereden. De degradatie lag wel hoog omdat het asfalt zo warm is. Het zou mij verbazen als het een éénstopper wordt, maar ik kan ernaast zitten', concludeert hij. Wel ligt de degradatie natuurlijk hoger wanneer je in een bolide rijdt die overal downforce mist. Een coureur moet voor dezelfde rondetijden dan namelijk meer van het rubber vragen. Wellicht dat Mercedes met wijzigingen de levensduur van de banden ook kan verlengen.
Zet in bij Bet365 en ontvang een welkomstbonus van 100 euro.
Registreer en speel mee bij Jack's en ontvang een mooie free bet tot wel €50 euro!
Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24
Meer tips ontvangen? Volg ons ook op Facebook, Twitter of Instagram.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties