Boordradio's VT2 | Sainz: 'Deze Hamilton-guy gaat ons deze sessie problemen opleveren' Formule 1
Formule 1

Boordradio's VT2 | Sainz: 'Deze Hamilton-guy gaat ons deze sessie problemen opleveren'

Boordradio's VT2 | Sainz: 'Deze Hamilton-guy gaat ons deze sessie problemen opleveren'

De tweede vrije training voorafgaand aan de Grand Prix van Spanje is inmiddels verreden en ook gedurende de tweede sessie op vrijdag spraken de coureurs met hun monteurs. Zo liet Carlos Sainz de Ferrari-pitmuur onder meer weten dat hij last had van Lewis Hamilton, werd Sergio Perez aangemoedigd door zijn ingenieur en hield Max Verstappens ingenieur, Gianpiero Lambiase, zijn rijder op de hoogte van op welke band hij moet letten.

Sainz trapte zijn thuisrace af met een prima zesde plek tijdens VT1, gevolgd door een achtste plek tijdens VT2. In dat tweede uur kwam hij zevenvoudig wereldkampioen Hamilton tegen op het circuit en maakte hij een opmerking die doet denken aan wat Hamilton ooit over Verstappen zei. Hij noemde de Nederlander destijds 'this guy'.

Sainz: 'Deze Hamilton-guy gaat ons deze sessie veel problemen bezorgen', zo liet de Spanjaard weten dat hij niet tevreden was met de Mercedes W12 die voor hem reed. 'Ja, dat was inderdaad niet ideaal, staat genoteerd', reageerde zijn ingenieur bij het horen van zijn onvrede. Uiteindelijk was het vergrijp niet voldoende om serieus op in te gaan en neer te leggen bij de wedstrijdleiding.

Technische problemen bij Tsunoda en Alonso

Later in de sessie waren er diverse coureurs die met lichte problemen te maken kregen. Zo moest Yuki Tsunoda na het iets te heftig nemen van de kerbs bij het uitkomen van bocht 9 zijn team informeren dat er qua voeding iets misgegaan was met zijn AlphaTauri AT02: 'De auto viel uit', liet de Japanner met enige verbazing optekenen.

Ook Alonso kende geen vlekkeloze tweede sessie in zijn thuisrace. Technische problemen kunnen we het niet noemen, maar de Alpine A521 gedroeg zich niet zoals hij wenste. 'Hoe zijn de banden en hoe is de balans?', werd hem gevraagd vanuit de pitmuur. Alonso reageerde kort en bondig, wat een lichte indicatie geeft van dat hij niet tevreden was met hoe de bolide op het asfalt lag: 'Overstuur.'

Red Bull in de schijnwerpers

Ook bij Red Bull gebeurde er een en ander. Bij de Oostenrijkse renstal was het eenrichtingsverkeer, vooral de ingenieurs waren tijdens VT2 aan het woord. Eerst hoorden we de ingenieur van Perez toen de Mexicaan vroeg hoe het met zijn snelheid zat. 'Deze pace is goed. Mercedes blijft hangen op een 23.3 (rond de 1:23.300, red.) dus je zit er goed bij.'

Bij Verstappen in de cockpit ging het vooral om bandenmanagement en het verzekeren dat de Limburger zijn bolide heel hield: 'De eerste tekenen zijn dat we vooral naar linksvoor moeten kijken', meldde ingenieur Gianpiero Lambiase aan zijn rijder. Tegen het einde van de sessie reed Verstappen zijn voorvleugel stuk op een kerb. 'Rustig aan de pitstraat in', verzocht zijn trouwe ingenieur hem.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws