In de Formule 1 zal het reglement voor 2026 grondig op de schop gaan. Er komen nieuwe technische reglementen, zowel op aerodynamisch gebied als qua motoren. Red Bull Racing zal, in samenwerking met partner Ford, voor het eerst met eigen motoren aan de start verschijnen, genaamd Red Bull Powertrains.
Naast Red Bull Powertrains zijn er nog vijf motorleveranciers, namelijk Ferrari, Mercedes, Renault, Honda, en Audi. Audi neemt het team over dat nu nog als Stake F1 bekendstaat, terwijl Honda de samenwerking met Aston Martin aangaat, nadat de samenwerking met Red Bull ten einde kwam, omdat het Japanse bedrijf eerder meldde dat het de sport zou verlaten. Max Verstappen (Red Bull Racing), Charles Leclerc en Lewis Hamilton (Ferrari), en Lando Norris en Oscar Piastri (McLaren) hebben al een contract voor 2026.
De veranderingen voor 2026 zijn behoorlijk ingrijpend. De motor zal een gelijke verdeling krijgen tussen elektrisch vermogen en motorvermogen. Sommigen in de paddock noemen de krachtbron een 'veredelde generator'. Ook de chassisregels zijn aangepast voor het 2026-seizoen. Topingenieurs zoals Adrian Newey hebben er commentaar op dat chassisregels past werden bedacht nadat de motorregels waren aangepast. Het betekent voor de technische afdelingen van de teams dus een behoorlijk karwei.