Martin Brundle zag dat de teambazen tijdens het vorige seizoen een te grote invloed hadden op de wedstrijdleiding. De Brit suggereert daarbij dat zowel Toto Wolff als Christian Horner weten dat het niet netjes was wat zij deden tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi. De teambazen van respectievelijk Mercedes en Red Bull Racing trokken gedurende meerdere races aan de mouw van Michael Masi. Hierdoor zijn enkele inconsequente beslissingen gemaakt, volgens Brundle.
Tijdens het laatste kwart van de race op het Yas Marina Circuit hoopte de Oostenrijkse renstal op een safety car, terwijl Mercedes nadrukkelijk geen safety car wilde. 'Het eerste incident op de baan kwam door Antonio Giovonazzi', zegt Brundle bij Sky Sports. 'Toen communiceerde Wolff tegen Masi via de boordradio dat hij liever geen safety car zag. Hij probeerde expres de beslissing van de wedstrijdleiding te beïnvloeden.'
Vanaf dit seizoen is dergelijke communicatie met de wedstrijdleiding niet meer mogelijk. Volgens Brundle is dat alleen maar terecht. 'Het is compleet onacceptabel hoe er gecommuniceerd werd op dat moment. Dat weet Toto ook.' In de laatste paar ronde van de Grand Prix sprak Horner ook op een dergelijke manier met Masi. Hij hoopte dat de gelapte auto's tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen weg werden gehaald. Uiteindelijk kreeg hij zijn zin.
Brundle denkt dat het bij Whiting anders was gegaan
Door het seizoen heen werd er vaak gesuggereerd dat de sport de oude wedstrijdleider Charlie Whiting mist. Brundle sluit zich bij deze uitspraken aan. 'Bij Herbie Blash en Whiting was dat allemaal niet gebeurd. Blash had gezegd 'Charlie komt zo bij je terug.' Dat deed hij natuurlijk nooit, want hij was veel te druk bezig om de troep op de baan op te ruimen', aldus de Sky Sports-verslaggever.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties