Verstappen goud waard voor marketingmachine Red Bull: 'Lig vaak in een deuk met tranen in mijn ogen' Max Verstappen
Max Verstappen

Verstappen goud waard voor marketingmachine Red Bull: 'Lig vaak in een deuk met tranen in mijn ogen'

Verstappen goud waard voor marketingmachine Red Bull: 'Lig vaak in een deuk met tranen in mijn ogen'

Max Verstappen heeft een inkijkje gegeven in zijn bezigheden achter de schermen tijdens een raceweekend. De coureur van Red Bull Racing is niet alleen op het circuit te vinden, maar hij moet ook voldoende werk verrichten op camera. De drievoudig wereldkampioen is niet altijd fan van deze draaidagen, maar hij laat zich desondanks van zijn beste kant zien.

De marketingmachine van Verstappen draait de laatste jaren natuurlijk op volle toeren. De Formule 1 is in zijn algeheel populairder geworden en dat betekent ook dat één van zijn kampioenen in de spotlights komt te staan. Verstappen is dan ook het gezicht geworden van meerdere campagnes buiten de sport, maar ook voor de Formule 1 moet de Nederlander voor de camera veel werk verzetten. Dat gebeurt niet in de laatste plaats in het motorhome van Red Bull.

Daar worden ieder raceweekend meerdere filmpjes opgenomen voor social media. Verstappen heeft meermaals aangegeven geen fan te zijn van dit werk, ondanks dat hij vaak lachend voor de camera verschijnt. 'Ik kan begrijpen dat het tijdens zo'n lang seizoen snel teveel wordt. Hij moet naar Engeland om in de simulator te duiken en hij moet hier en daar dingen filmen. Het enige wat hij soms doet is filmen, denk maar aan die filmpjes op TikTok en Instagram', geeft Jos Verstappen aan in de Viaplay-documentaire Off the Beaten Track.

Verstappen zet verstand op nul 

Red Bull laat zijn coureurs vaak de gekste dingen doen. Zo heeft Verstappen al meermaals in een speciale auto gereden en heeft hij het circuit van Zandvoort achteruit verkend in een personenwagen. 'Vaak is het wel oké. Ik zit nu al zo lang in de Formule 1, dus dit komt al wat natuurlijker voor mij', zegt de Red Bull-coureur. Tegelijkertijd is te zien hoe de Nederlander samen met Sergio Pérez stroopwafels aan het bakken is. 'Het is natuurlijk niet zo dat ik elk jaar een stroopwafel bak', grapt de Nederlander.

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Verstappen goud waard voor marketingmachine Red Bull: 'Lig vaak in een deuk met tranen in mijn ogen'
De Red Bull-coureurs moeten soms de raarste capriolen uithalen. 

'Er komen heel veel dingen op je af als je wereldkampioen bent. Je raakt eraan gewend, want je voelt je steeds comfortabeler en dan ga je er gewoon voor', vervolgt Verstappen. De drievoudig wereldkampioen weet dat hij ook de verantwoordelijkheid voor de marketingcampagnes voor het team. Hij weet in ieder geval hoe hij de draaidagen voor zichzelf wat leuker kan maken. 'Red Bull verkoopt natuurlijk ook energiedrankjes, dus dan zit er gewoon veel marketing bij. Zij hebben mij de kans in Formule 1 gegeven, dus je moet geven en nemen. Ik zet mijn verstand op nul, dan gaat de tijd wat sneller.'

Verstappen kan Red Bull-mensen altijd laten lachen

Gemma Lusty, de Communications Manager van Red Bull, is hierin de rechterhand van Verstappen. Zij kan genieten van de Nederlander als hij voor de camera staat. 'Hij ziet er soms wat oncomfortabel uit als we deze marketingfilmpjes schieten, maar we proberen een leuke sfeer voor hem te creëren. Vaak lig ik gewoon in een deuk en heb ik tranen in mijn ogen, want hij is echt heel grappig. Hij zegt hele ongepaste dingen en dan moet iedereen lachen. Daarna moeten we wel weer opnieuw beginnen, want die beelden zijn onbruikbaar omdat het soms te ver gaat.'

'Max komt echt wel goed over in deze social media-filmpjes', vervolgt Lusty. Naast de filmpjes van Red Bull laat Verstappen zichzelf niet vaak zien op sociale media. De Red Bull-coureur houdt zich daar simpelweg niet mee bezig, wat enkele fans zonde vinden. Lusty vindt het stigma rondom de persoonlijkheid van Verstappen echter niet terecht. 'Hij laat in deze filmpjes zijn ware zelf zien. Ik heb ook het idee dat hij vaak niet goed wordt begrepen. Hij houdt gewoon heel erg veel van racen. Dat moet ook als wereldkampioen.'

Verstappen toont zijn humor

Naast de Formule 1 houdt de coureur zich vooral bezig met videospelletjes. Hierdoor heeft Verstappen een partnerschap met Electronic Arts en moest hij een promotiefilmpje schieten voor EA FC 24 (voorheen FIFA). Dat deed de Red Bull-rijder samen met voetballer Virgil van Dijk, die Verstappen ook wel eens komt opzoeken in de paddock. 'Het is altijd mooi om Virgil te zien, want ik kijk natuurlijk graag naar wat hij doet, zoals bij het Nederlands elftal. Het is leuk om met hem over voetbal te praten.'

De rit naar de filmlocatie leverde ook een grappig moment op. Toen Verstappen werd aangemeld bij de poort gaf de poortwachter aan dat de drievoudig wereldkampioen de beste coureur is in de Formule 1. 'Hoor je dat? Ik ben de beste', reageert Verstappen vanaf de achterbank. 'Misschien dacht hij dat ik Max Verstappen was', zegt de bestuurder van de auto. 'Dat dacht hij absoluut niet. Hij dacht waarschijnlijk: misschien is dat zijn gehandicapte broertje', grapt Verstappen vervolgens. Tijdens het filmen met Van Dijk toonde Verstappen ook al zijn humor.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws