Kravitz onthult plan met Verstappen: 'Dat was het verkeerde moment' Max Verstappen
Max Verstappen

Kravitz onthult plan met Verstappen: 'Dat was het verkeerde moment'

Kravitz onthult plan met Verstappen: 'Dat was het verkeerde moment'

Het is moeilijk inschatten of Red Bull Racing nu een stap vooruit gezet heeft of niet. Wellicht zette het team een kleine stap in de goede richting, maar een wondermiddel om de problemen op te lossen is nog niet gevonden. Uitgerekend bij Max Verstappen was het minst progressie zichtbaar. Het vermoeden is dat er dan nog een ander plan op poten werd gezet, maar ook dat draaide op niets uit.

Het zijn bevindingen die aan bod komen in Ted's Notebook tijdens de analyse van Ted Kravitz van de Grand Prix van Azerbeidzjan. 'De wagen van Max Verstappen had geen snelheid', gaat Kravitz in op de prestatie van Red Bull. 'Checo Perez was het hele weekend tevreden met zijn wagen, dat was duidelijk te zien. Sergio Pérez had zeker kunnen strijden voor P2 of had misschien zelfs gewonnen, als hij in de buurt raakte van Oscar Piastri.'

Gezicht Marko spreekt boekdelen

Kravitz dacht nog even na over die laatste bewering en stelde die dan toch wat bij. 'Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Pérez Piastri kon inhalen. Piastri lag te ver voorop.' Kravitz zag na de race Helmut Marko druk overleggen. De Oostenrijkse adviseur had er wellicht meer van verwacht. 'Het gezicht van Helmut Marko spreekt boekdelen.'

Met iets meer geluk had een betere afloop van de race ook perfect gekund. 'Red Bull verdiende iets beter dan de P5 van Verstappen en een DNF van Pérez na een weekend waarin de wagen iets beter was. Neen, ze hebben de oplossing voor de problemen met hun wagen nog niet gevonden, maar ze komen dichterbij.'

Verstappen en Pérez goed van start

De start van de race in Bakoe in het bijzonder was veelbelovend. 'Het was een geweldige start van Max en Checo. Pérez had Sainz te pakken in bocht 2 en Verstappen passeerde Russell om naar P5 te gaan. In ronde 13 had Verstappen geen grip meer achteraan. Hij zakte naar P6 en P7, om nog te finishen op P5. Achter de safetycar reed hij op de zachte band.'

Dat was natuurlijk niet zomaar het geval. 'Ik denk dat het plan was om op de zachte band voor de snelste ronde te gaan. Dat was het verkeerde moment. Hij wist natuurlijk niet dat Sainz en Pérez gingen crashen. Checo werd opgehouden door Norris en had daarna nog spektakel verwacht tussen Leclerc en Piastri. Het was tussen hemzelf en Sainz dat er nog iets gebeurde.'

Einde race minder positief

Zo was het einde van de race veel minder positief voor Red Bull dan het begin. Het was ongelukkig voor Pérez om na zo'n relatief goede wedstrijd nog uit te vallen. Voor Verstappen was het vooral jammer dat Norris nog voor hem eindigde. Daar hadden weinigen na de kwalificatie nog rekening mee gehouden.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws