Toto Wolff heeft aangegeven dat Mercedes een nieuwe vloerspecificatie mee zal nemen naar de Grand Prix van de Verenigde Staten. De Duitse renstal is niet tevreden over de recente updates, maar ook aan de nieuwste specificatie zullen risico's verbonden zijn. Tijdens de Grand Prix van Singapore maakt Mercedes nog gebruik van de huidige vloer. Ondanks dat deze niet naar behoren werkt, kijkt Wolff uit naar het aanstaande raceweekend.
Mercedes begon de tweede helft van het seizoen nog met goede moed. De Duitse renstal wist drie races te winnen voor de zomerstop, waardoor het consistent leek te kunnen vechten met Red Bull Racing en McLaren. De Grands Prix na de onderbreking zijn echter een teleurstelling gebleken voor Mercedes. De auto kampt immers nog altijd met balansproblemen door de vloer. 'In Singapore gebruiken we dezelfde vloer, maar vanaf Austin zullen we waarschijnlijk overstappen op een nieuwe specificatie', zegt Wolff tegenover internationale media.
De teambaas van Mercedes begrijpt dat de renstal hiermee een flink risico neemt. Mercedes zit namelijk al een tijdje met de handen in de haren door de vloer van de W15. De eerdere updates gaven Lewis Hamilton en George Russell namelijk ook niet meer vertrouwen. 'We moeten de data goed bekijken. We gaan voor een nieuwe vloer, terwijl de andere nieuwe vloer niet goed werkte. Dus het is of de nieuwste vloer of de oudere nieuwe vloer, want de oudste vloer werkte ook niet.'
Wolff ziet duidelijke favoriet voor GP Singapore
Aankomend weekend staat de Grand Prix van Singapore op het programma. Wolff is benieuwd wat er gaat gebeuren in de stadstaat. De Mercedes-teambaas ziet een duidelijk favoriet voor het aanstaande Grand Prix-weekend. Ferrari was daar vorig jaar erg sterk. Ik twijfel er niet aan dat dit het derde weekend op rij is waarin ze voor de overwinning kunnen strijden. Red Bull was dat vorig jaar niet. Wij deden het prima, McLaren deed het prima. Dus nu zijn er vier teams die heel dicht bij elkaar liggen.'
Mercedes was vorig jaar ook sterk in Singapore. De Duitse renstal had met een alternatieve strategie de race kunnen winnen, maar door een slimme strategie van Carlos Sainz konden de coureurs van Mercedes Lando Norris niet inhalen. Uiteindelijk crashte Russell in de laatste ronde. 'Normaal gesproken zijn we snel in Barcelona, Silverstone, soms Spa. Austin is een goed circuit voor ons, Brazilië ook. Het patroon bij Ferrari is elk jaar hetzelfde, of ze nu voor een kampioenschap gaan of niet. Er zijn vijf circuits waar ze uitzonderlijk goed zijn, en de coureurs ook', doelt Wolff op de stratencircuits.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties