Wolff: 'We schommelen veel tussen 'we zitten erbij', en 'wat gebeurt er?'' Formule 1
Formule 1

Wolff: 'We schommelen veel tussen 'we zitten erbij', en 'wat gebeurt er?''

Wolff: 'We schommelen veel tussen 'we zitten erbij', en 'wat gebeurt er?''

Toto Wolff stelt dat hij de verwachtingen wil temperen binnen Mercedes. De Duitse renstal heeft last van vormschommelingen in 2022. Waar het de ene sessie aansluiting vindt bij de top drie, loopt het de andere sessie achter de feiten aan en haalt Mercedes nauwelijks de top tien. Wolff wil de optimistische sfeer binnen het team behouden, maar denkt niet aan een titelstrijd met Red Bull Racing en Ferrari.

De primaire reden hiervoor is dat Mercedes nog steeds haar ontwerptekortkomingen niet weggewerkt heeft. Porpoising is bij de W13 zeer hardnekkig aanwezig, en ook in Azerbeidzjan lijkt het fenomeen het team zwaar te treffen. 'Wanneer we naar hobbelige circuits gaan met veel kerbs hebben we er weer last van', legt Wolff uit bij Sky Sports F1. 'Dat maskeert een beetje de andere ontwikkelingen die we doorgevoerd hebben bij de auto.'

Mercedes is een van de weinige teams die nog aan een concept vasthoudt met zeer slanke sidepods. Volgens McLaren-topman James Key convergeren de andere teams langzaamaan richting het concept van Red Bull. 'Ik denk niet dat het concept een punt is', zo benadrukt de Mercedes-teambaas zijn vertrouwen. 'De prestatie van de auto hangt af van veel variabelen. We twijfelen niet aan de competenties van onze groep, zij hebben laten zien hoe goed ze zijn. We moeten de probleemgebieden aankaarten en oplossen.'

Wolff wil optimisme houden bij Mercedes

Zoals gezegd kent Mercedes flinke schommelingen in vorm. Ook de teambaas realiseert zich dat: 'We willen het optimisme behouden, maar ook de verwachtingen beperken. We schommelen veel tussen 'we zitten erbij', en 'wat gebeurt er?'' Daar moet het team vanaf. Het schept namelijk onrealistische verwachtingen voor bepaalde weekenden.

'Misschien dat we naar Baku gekomen zijn met hogere verwachtingen dan we hadden moeten hebben, maar op circuits die onze auto beter liggen, moeten we dat optimisme behouden', concludeert de Oostenrijker. Azerbeidzjan lijkt de teambaas dus al af te schrijven, maar wellicht dat Mercedes later op het jaar nog aansluiting vindt.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws