Waarom Wolff en Horner een hekel aan elkaar hebben Formule 1
Formule 1

Waarom Wolff en Horner een hekel aan elkaar hebben

Waarom Wolff en Horner een hekel aan elkaar hebben

Christian Horner en Toto Wolff hebben in 2021 met regelmaat aangegeven dat ze niet door één deur gaan. Voor de intensiteit in de titelstrijd is het uiteraard vermakelijk en goed dat ook naar het circuit alles op alles gezet wordt om de titelconcurrent tegen te houden. Toch lijkt het bij de twee heren om meer te gaan dan enkel de strijd op het circuit. Waarom mogen ze elkaar niet? Het werd ze gevraagd tijdens de persconferentie in Qatar.

'Ik denk dat de competitie gewoon te heftig is', zo onthult Wolff zijn suggestie over waarom het niet botert met zijn Red Bull Racing-collega. 'Je kan niet verwachten dat je gaat dineren met je rivaal in een sportieve competitie, ongeacht persoonlijkheid en karakter. Dat is het.' Wel zegt Wolff geen extreem negatieve emoties te ervaren in de schaarse momenten dat hij Horner tegenkomt naast het asfalt. Het is volgens hem een neutrale rivaliteit.

Horner schijnt ook zijn licht op de zaak: 'Toto en ik zijn gewoon ontzettend verschillende karakters. We werken ook op hele verschillende manieren. Ga ik kerst vieren met Toto? Waarschijnlijk niet, tenzij je in panto (een afkorting voor pantomime, een Britse traditie, red.) bent dit jaar, ik ga daar denk ik met de kinderen heen.' Wolff weigert logischerwijs de uitnodiging van zijn Red Bull-tegenpool: 'Zonde.'

'Ik denk dat de Formule 1 een ontzettend zware competitie is. Je hoeft ook niet beste vrienden te zijn met je tegenstanders. Hoe kan dat ook? Ik denk dat dat in veel opzichten oneerlijk zou zijn, om een façade op te houden', vervolgt Horner. Hij wil niet doen alsof hij vrienden is met de Mercedes-teambaas, maar is er liever eerlijk over en geeft dus aan dat de competitie ook tussen de twee teambazen te taai is om zich er overheen te zetten.

Red Bull gaat flexibele vleugel Mercedes protesteren

Vervolgens gaat het ook nog even over het protest van Mercedes tegen Max Verstappen. Red Bull gaat dit protest terugbetalen aan Mercedes door achter de achtervleugel aan te gaan, mocht er niets veranderen voor de Grands Prix in Saoedi-Arabië. 'Zou ik protesteren? Absoluut. Als wij denken dat de auto niet voldoet aan de reglementen, protesteren wij. De rechte lijnsnelheid in Brazilië en Mexico was buitengewoon. Iedereen ziet dat daar iets aan de hand is.'

'Ja, met een nieuwe motor win je wat aan vermogen, maar een voordeel van 27 kilometer per uur op het rechte stuk, terwijl je ook de bewijzen aan de achterkant ziet van flexibele vleugel, wij begrijpen wel wat er gaande is', concludeert hij. Vermoedelijk zakt de onderste flap van de Mercedes-achtervleugel op het rechte stuk wat in, waardoor het team uit Brackley heel veel downforce kan 'dumpen' op het rechte stuk. Iets wat Horner reglementair niet in de haak acht.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws