Red Bull Racing heeft tijdens de Grand Prix van Bahrein waarschijnlijk ook wat snelheid achtergehouden voor de concurrentie. Max Verstappen en Sergio Pérez zorgden voor een één-twee voor de Oostenrijkse renstal en hadden daarbij een grote voorsprong op de concurrentie. Deze voorsprong had echter nog groter kunnen uitvallen als het team haar coureurs niet had opgedragen om het motorvermogen wat terug te schroeven. Ook had Verstappen last van wat problemen met de koppeling, maar deze zaten de regerend wereldkampioen uiteindelijk totaal niet in de weg.
Red Bull wist tijdens de race een enorm gat te slaan naar de concurrentie. Aston Martin, met Fernando Alonso, eindigde op 38,6 seconden achterstand, Ferrari op 48 seconden en Mercedes op 51 seconden. Er zat echter nog meer in het vat voor de Oostenrijkse renstal. 'Na de tweede pitstop vroeg het controlecentrum aan zijn coureurs om zich aan de gespecificeerde tijden te houden', schrijft Auto, Motor und Sport. 'Verstappen en Pérez verminderden het motorvermogen ongeveer tien ronden voor het einde. Vanuit het Red Bull-kamp werd gezegd dat het anders een seconde per ronde sneller had kunnen rijden.'
Problemen spelen Verstappen geen parten
Ondanks de dominante één-twee van Red Bull ging niet alles perfect voor de Oostenrijkse renstal. Verstappen meldde over de boordradio dat zijn achterbanden op slot schoten als hij wilde terugschakelen. Het leek er niet op alsof de Nederlander gedurende de race veel tijd verloor ten opzichte van zijn achtervolgers, wat dus betekent dat er nog meer tijd gevonden kan worden door Red Bull en haar coureurs. 'We hadden een paar problemen, maar we konden ons tempo aanhouden en de banden en temperaturen controleren', onthult adviseur Helmut Marko.
Auto, Motor und Sport meldt dan ook dat de koppeling de grootste zorg was voor het team van Red Bull. 'Deze werd simpelweg te heet.' Ondanks de problemen is er totaal geen reden voor paniek. De auto die in 2022 al dominant was, lijkt immers nog beter te zijn geworden voor dit seizoen. 'Red Bull heeft opnieuw het beste compromis gevonden tussen luchtweerstand en neerwaartse druk. De ingenieurs hebben de laatste zwakke punten van de meest efficiënte auto op het veld geëlimineerd.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties