Helmut Marko is nog niet klaar met het vleugelverhaal bij Mercedes wat al het hele weekend speelt in Brazilië. Tijdens de Grand Prix van Brazilië was Lewis Hamilton een stuk sneller dan Max Verstappen en dat kan de Nederlander nog wel een gaan nekken in de kampioensstrijd.
Ondanks dat Hamilton er nu met de winst vandoor is gegaan, is Marko nog niet klaar met Mercedes en de achtervleugel. 'Zodra we de feiten hebben, zullen we ze presenteren. Maar het resultaat voor nu is heel duidelijk', begint Marko zijn mening tegenover ORF.
'Duidelijk een racesituatie'
Over het incident tussen Verstappen en Hamilton, waarbij beide coureurs van de baan afschoten en er geen tijdstraf werd gegeven, is Marko helder. 'Verstappen lag voor en toen Hamilton... Verstappen vloog eraf en Hamilton vloog eraf. Duidelijk een racesituatie.'
Marko verwacht dat in ieder geval Saoedi-Arabië goed zal liggen voor de Mercedes. Over Qatar en Abu Dhabi durft de Red Bull-adviseur nog weinig te zeggen. 'Als je dit motorvermogen tot de laatste race kunt vasthouden, dan ziet het er niet goed uit', aldus Marko.
Also read
Wolff haalt uit naar wedstrijdleiding: 'Verstappen had vijf seconden straf moeten krijgen'
Update 22.35 (14/11) | Marko denkt niet aan nieuwe motor Verstappen: winst maar drie tot zeven pk
Helmut Marko is niet van plan om een nieuwe motor in te zetten bij de Red Bull van Max Verstappen. Volgens de man uit Graz heeft dat namelijk nauwelijks een voordeel voor de Nederlander, zo'n vier tot zeven pk. Bij Lewis Hamilton is er 20 pk extra bijgekomen, zo blijkt uit berekeningen van Red Bull.
'Van wat ik mij kan herinneren is dat in de laatste jaren niet voorgekomen bij een motor van Mercedes', licht Marko toe bij ORF. 'Daarbij gaat het alleen om die van Hamilton, want bij de rest zitten we wel binnen het bereik. Dat heeft Mercedes geweldig gedaan om dat in deze fase van het seizoen voor elkaar te krijgen.'
'Dat was niet prettig voor zijn banden'
Daarbij zag Marko dat Hamilton vooral veel won op de rechte stukken. 'Verstappen was ongeveer twee tot drie tienden snellen in de middensector. Daarbij riskeerde hij alles en reed hij op de limiet. Dat was niet prettig voor zijn banden, maar het was de enige manier om Hamilton achter zich te houden op de rechte stukken', besluit Marko.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties