De organisatie van de Formule 1 deed zondagochtend op de sociale media veel stof opwaaien door haar logo te veranderen op haar Twitter en Instagram-pagina. Op internet verscheen er plots een nieuw logo, met de kleuren blauw en paars. Naar alle waarschijnlijkheid is de (tijdelijke) verandering van het logo een voorbode voor de aankondiging van een Grand Prix in Miami in 2022.
Zondagochtend werd er druk getwitterd om het nieuwe logo van de Formule 1 op social media. Boven de naam van de organisatie op Twitter en Instagram verschenen plots nieuwe kleuren en een ander thema omtrent het logo van de sport. Waar het logo normaal wit met rood is, lijkt men de foto vervangen te hebben door een neon-achtig thema met blauw en paars.
Gemeenteraad zette deze week het sein op groen
Het lijkt er alle schijn van te hebben dat de Formule 1 haar logo heeft veranderd om de aankondiging van een Grand Prix in Miami in te luiden. De gemeenteraad van de stad stemde afgelopen week namelijk in met de bouw van een stratencircuit voor een Formule 1-race, een plan dat ook gepaard gaat met flinke financiële projecten in de omgeving van het circuit en een speciaal onderwijsproject in samenwerking met de Formule 1 en de nabijgelegen scholen.
Al jaren is de Formule 1 opzoek om een tweede Grand Prix in de Verenigde Staten te organiseren en de FOM (Formula One Management, red.) lijkt met Miami nu dan ook haar geliefde bestemming gevonden te hebben. De stad in Florida stond al lang op het verlanglijstje van de organisatie, maar door politieke tegenstand en een tegenstribbelende gemeenschap kwam 2021 te vroeg voor een raceweekend. Nieuwe politieke gezichten in Miami zorgen ervoor dat er afgelopen week alsnog een bestemmingsplan ondertekend kon worden, iets wat het sein op groen zette voor de FOM.
Meerdere bronnen, waaronder de Amerikaanse motorsportjournalist Adam Stern, melden dan ook dat men maandag met een aankondiging komt betreffende de Grand Prix in Miami. De promotors van de Grand Prix zouden een meerjarige verbintenis tekenen voor een stratenrace nabij het bekende Hard Rock Stadium.
De logoverandering van de Formule 1 lijkt dan ook vooral te hinten op het aanstaande nieuws. De kleurencombinatie van het nieuwe logo lijkt daar dan ook op gebaseerd te zijn. Het thema en de kleurenstelling van het logo lijken te hinten naar de huiskleuren van Miami en bovendien past het vintage neon-thema goed bij het iconische beeld van de stad, dat terugkomt bij onder andere het basketbalteam Miami Heat en de bekende serie Miami Vice.
Update 12.05 (18/04) | GP van Miami vanaf 2022 officieel bevestigd met tien edities
De GP van Miami zal vanaf 2022 verreden worden, dat is officieel bevestigd door de Formule 1. Het zal een stratencircuit betreffen en de exacte layout was al bekend. Eerder vandaag waren er al enige hints te vinden over deze aankondiging.
Het betreft een deal voor de komende tien jaar. Het circuit wordt gebouwd rond het Hard Rock Stadium in Miami. Met de komst van deze race zullen er twee Grands Prix per seizoen worden verreden in de Verenigde Staten. Het zat er al enige tijd aan te komen. De Formule 1 kijkt namelijk ook naar andere opties om het aantal Grands Prix uit te breiden.
Stefano Domenicali, CEO van de Formule 1, is tevreden met deze ontwikkeling. 'De VS is een belangrijke markt voor ons en een spannende tweede race ondersteunt ons plan', verklaart Domenicali tegenover Auto, Motor und Sport. ' We zullen nauw samenwerken met het team van Hard Rock Stadium en de FIA om sensationeel racen te garanderen. Tegelijkertijd willen we op duurzame wijze bijdragen aan de gemeenschap.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties