Door een aantal recente veranderingen binnen het management Alpine, waardoor CEO Laurent Rossi plaats moest maken voor vervanger Philippe Krief, ontstond er enige twijfel over de positie van Otmar Szafnauer als teambaas van het team. Voornamelijk de uitvalbeurten van zowel Esteban Ocon als Pierre Gasly op de Hungaroring zorgen voor de nodige speculaties, maar Szafnauer benadrukt zelf dat er nog niks op het spel staat.
Het weekend in Hongarije eindigde dramatisch voor het team van Alpine. Beide coureurs kwamen niet verder dan ronde drie door een incident vlak na de start, waarbij Alfa Romeo-coureur Guanyu Zhou in botsing kwam met Daniel Ricciardo. De Australiër, die dit weekend zijn eerste race reed sinds zijn terugkeer in de sport, kwam vervolgens in aanraking met de mannen van Alpine, waardoor zowel Ocon als Gasly vroegtijdig uitvielen. Een weekend om snel te vergeten dus, maar vooralsnog krijgt de situatie een staartje voor teambaas Szafnauer.
Resultaten van Alpine vallen tegen, maar Szafnauer blijft hoopvol
Szafnauer werd namelijk benoemd tot teambaas door Rossi, maar zijn positie staat nu dus op het spel nu Rossi er niet langer is om zijn prestaties te kunnen verdedigen. De teambaas maakt zich echter weinig zorgen en benadrukt bij Autosport.com dat hij verwacht dat algemeen CEO van Renault Group, Luca de Meo, een man van zijn woord zal zijn. ‘Ja, het was Rossi die me uiteindelijk in dienst nam. Maar ook De Meo speelde een rol in dat proces, en uiteindelijk was hij degene die me overhaalde een rol op me te nemen in dit project.’
Rossi en De Meo beloofden Szafnauer een plan waarbinnen hij honderd races kreeg om het lot van Alpine om te gooien. ‘Momenteel hebben we ongeveer dertig races gehad, en er komen er dus nog iets meer dan zestig. Dat is dus nog drie jaar om richting de top te komen.’ Ook Sazfnauer beseft zich dat de klim naar de top tijd kost, en hij verwacht dat ook De Meo dat inziet. ‘Het kost tijd, en dat geldt voor iedereen. Hij gaf me honderd races om naar te top te komen, en ik ken hem als een man van zijn woord.’
Szafnauer vindt de tegenvallende resultaten van de laatste tijd daarom ook niet alarmerend. ‘Soms moet je een halve stap terugzetten om twee stappen vooruit te kunnen zetten.’ Om zijn woorden kracht bij te zitten wijst hij naar het proces wat onder andere Mercedes en Red Bull Racing hebben moeten doorstaan om te komen waar ze nu staan. ‘Het lijkt erop dat het iedereen vijf jaar kost om te kunnen winnen, dus honderd races is realistisch. We werken er hard aan.’
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties