De eerste dag van het raceweekend in Singapore is niet glansrijk verlopen voor het team van Mercedes. Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton kwam in beide sessies niet verder dan een twaalfde en elfde rondetijd. Voor George Russell verliep de vrijdag niet minder stroef. In de eerste vrije training bleef hij haken op de zestiende tijd en in de tweede sessie crashte hij, maar bleef hij wel verzekerd van de zevende tijd. Vooralsnog gooit hij de handdoek nog niet in de ring.
In Azerbaijan wist Russell nog een podiumplaats te behalen. Op het smalle stratencircuit van Bakoe werd de Mercedes-coureur derde. Het lijkt er momenteel nog niet op dat hij ook zo'n resultaat in Singapore kan verwachten. 'Het was een hele uitdagende vrijdag voor ons', begint Russell tegenover Sky Sports. 'We kwamen totaal niet op snelheid. We moeten gaan begrijpen waarom dat zo is.'
Verschil met vorig jaar
Over zijn crash in de tweede vrije training wil Russell niet heel veel kwijt. 'Ik heb er niet zo veel over te zeggen. De remmen blokkeerden flink en ik verloor de voorvleugel.' Net als bij Hamilton het geval was, maakte het team tussen de twee sessies door ook wat aanpassingen aan de auto van Russell. 'We hebben een paar grote veranderingen aanbracht. Maar het voelt alsof de auto niet zo goed in elkaar zit als twaalf maanden geleden het geval was, maar ook tijdens de afgelopen races. We moeten gaan uitvinden waar dat aan ligt.'
Waar teamgenoot Hamilton vertelde niet te verwachten dat Q3 erin zit, gaat Russell de zaterdag met wat meer hoop tegemoet. 'Ik hoop dat we een flinke sprong kunnen maken', vertelt hij. 'Het zit hier vol verrassingen. De VCARB is heel snel, de Williams is ook heel snel.' In de tweede vrije training kwamen Yuki Tsunoda en Daniel Ricciardo op een vierde en zesde plaats terecht en Williams-coureur Alexander Albon op de negende plaats.
Het team van Red Bull kwam minder lekker uit de verf. 'De Red Bull lijkt geen snelheid te hebben. Ook zit er tussen ons en de McLarens en Ferraris een groot gat. Ik hoop dat we op zijn minst terecht kunnen komen in het gat tussen het middenveld en de eerste vier. Maar voor nu is er nog heel wat werk aan de winkel.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties