Het team van Red Bull Racing heeft geprobeerd om de oververhitting van de remmen tegen te gaan. Vooral aan het begin van dit jaar was oververhitting een groot probleem bij de teams in de Formule 1. Red Bull is voorafgaand aan het seizoen een samenwerking aangegaan met een bedrijf dat gespecialiseerd is in remsystemen. Hierdoor kan de Oostenrijkse renstal haar remsystemen telkens op een succesvolle manier ontwikkelen.
De RB18 is momenteel de maatstaf voor meerdere teams in de Formule 1. Niet alleen de onderdelen die in Milton Keynes worden gemaakt vallen op. 'Red Bull heeft oplossingen gevonden die ervoor kunnen zorgen dat andere teams technische veranderingen gaan toepassen', schrijft de Italiaanse tak van Motorsport.com. 'Andere ontwerpers denken dat ze de ideeën van Adrian Newey moeten volgen. Bovendien is Red Bull een samenwerking aangegaan met Brembo om oververhitting van de remmen tegen te gaan.'
'Red Bull heeft gewerkt aan de remklauwen, die gemaakt zijn door Brembo, om ervoor te zorgen dat deze niet oververhitten', vervolgt het medium. De renstal heeft in Milton Keynes geprobeerd om de oververhitting nog wat meer tegen te gaan. 'Bovendien zijn de remschijf covers voorzien van een vulling van isolerend materiaal. Hiermee probeert het team de temperatuur te verlagen op een plek in de auto waar oververhitting dit seizoen een probleem is gebleken.'
Speciale tanks in RB18
De Italiaanse tak van Motorsport.com heeft vaak toegang tot de garages tijdens een Grand Prix-weekend. Daar zag het medium speciale tanks in de auto van de Oostenrijkse renstal. In de neus zit de remvloeistof van de RB18 verstopt. 'De behuizing is een stuk stugger en lichter dan de twee bakken die we van vroeger kenden.' Daarnaast heeft Red Bull nog een tank in de auto verstopt. 'Hier zit de hydraulische vloeistof in voor de brake by wire. Red Bull heeft dit systeem zelf bedacht en het wordt continu succesvol ontwikkeld.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties