Paul Monaghan, de hoofdingenieur van Red Bull Racing, heeft meer details vrijgegeven over Max Verstappens DRS-probleem van Spanje. Hij geeft aan dat het team de fout zelf veroorzaakt heeft, maar dat het inmiddels ook weer opgelost is. Ook houdt hij zijn hart vast voor de aankomende races, want in Baku gaat het systeem op de proef worden gesteld.
'Als we eerlijk zijn, hebben we dat DRS-probleem zelf veroorzaakt', laat de Engelsman weten in gesprek met The Race. 'Daar hebben we een vrij pijnlijke les uit geleerd. Het gaat nu prima, maar het zou onverstandig zijn om achterover te leunen', voegt hij daaraan toe. In Monaco werkt het systeem naar behoren, maar er komen grotere uitdagingen aan.
In Spanje kostte een foutieve DRS Verstappen zijn laatste kwalificatieronde, waarna hij gedurende de race George Russell niet voorbij kwam omdat zijn vleugel op het rechte stuk niet meer openklapte. 'We weten wat er misging. We moesten het oplossen, en tot nu toe ziet het er oké uit', stelt de technische Red Bull-man.
Red Bull kijkt naar Baku
Over de straatrace in Monaco maakt Red Bull zich dus geen zorgen, maar er zitten meer races aan te komen waarin de druk op het DRS toeneemt. Monaghan: 'In Baku wordt het weer een nieuwe uitdaging. Hier gooi je de vleugel open met 160 kilometer per uur, in Baku is dat 300. Dan gaat het dus niet om het gewicht van die flap, maar om het feit dat deze opgetild moet worden ondanks de aerodynamische druk.'
'Ik ben blij dat we de DRS hier aan de praat gekregen hebben, dat is een opluchting. We hebben er enkele knappe koppen op zitten die in een korte periode fenomenaal werk geleverd hebben', concludeert de Brit. Red Bull moest naar verluidt de zwaardere versie van de RB18 meenemen naar de dwergstaat om te verzekeren dat dezelfde fout niet nogmaals op zou treden.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties