Liberty Media-CEO: 'Heerlijk om Wolff te plagen met dat hij Drive to Survive eerst haatte' Formule 1
Formule 1

Liberty Media-CEO: 'Heerlijk om Wolff te plagen met dat hij Drive to Survive eerst haatte'

Liberty Media-CEO: 'Heerlijk om Wolff te plagen met dat hij Drive to Survive eerst haatte'

Liberty Media-CEO Greg Maffei is zeer te spreken over de samenwerking tussen de F1 en Netflix. De populaire serie over de koningsklasse van de autosport, Drive to Survive, heeft geleid tot een toename in kijkersaantallen. De sceptische houding van onder meer Toto Wolff toen men begon met filmen bleek dus onterecht te zijn, merkt de topman vermaakt op.

Liberty Media, dat de eigenaar is van de Formule 1-rechten, heeft naar aanleiding van de cijfers van afgelopen jaren kunnen concluderen dat het effect van Drive to Survive positief is. 'Ik denk dat het een geweldige samenwerking is', stelt de Amerikaan volgens Autosport. 'Het heeft ons zeker geholpen. Dat zie je aan de groei in kijkers. In de Verenigde Staten nam de hoeveelheid kijkers met 58 procent toe, bijvoorbeeld.'

'Dat is totaal het tegenovergestelde van wat we bij veel andere sporten zien, waarin de fans ouder worden en kijkersaantallen alleen maar teruglopen', weet de topman, die benadrukt dat het voor Netflix zelf ook een uitstekende deal is. 'Op een gegeven moment stond het programma op nummer één in 27 landen.' De Amerikaanse streamingdienst verdient er dus ook veel geld aan.

Wolff eerst fel tegen, maar nu fan

Maffei erkent dat Netflix in de eerste jaren op de paddock op weerstand stuitte. Een van de prominenten die tegen de show was, was Wolff. Inmiddels is hij bijgedraaid: 'We zien duidelijk een andere mentaliteit. Heerlijk om Wolff te plagen met dat hij Drive to Survive zo haatte in het eerste seizoen. Hij weigerde deel te nemen wegens allerlei verschillende redenen.'

'Nu zou ik hem omschrijven als een best enthousiaste fan. Ik denk dat de meeste teams er inmiddels zo in staan. Al met al zie ik het dus als een zege voor de sport, niet alleen in de VS, maar wereldwijd', concludeert hij. Het nieuwe seizoen Drive to Survive staat vanaf 11 maart, een week voor de seizoensstart in Bahrein, op de agenda.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws