Gridstraffen niet te voorkomen voor Haas: Ferrari begrijpt betrouwbaarheidsproblemen niet Formule 1
Formule 1

Gridstraffen niet te voorkomen voor Haas: Ferrari begrijpt betrouwbaarheidsproblemen niet

Gridstraffen niet te voorkomen voor Haas: Ferrari begrijpt betrouwbaarheidsproblemen niet

Het team van Haas blijft maar kampen met betrouwbaarheidsproblemen. Voor de derde keer dit seizoen viel een coureur van de Amerikaanse renstal uit door problemen met de MGU-K. Door deze aanhoudende problemen lijkt Haas op een gegeven moment te moeten denken aan gridstraffen. Naast het feit dat Mick Schumacher veel punten verloor door zijn uitvalbeurt in Canada, pakte ook Kevin Magnussen nul punten. Guenther Steiner vond het terecht dat de Deen naar binnen moest om zijn vleugel te vervangen.

Het team van Ferrari leek aan het begin van het seizoen foutloos te zijn qua betrouwbaarheid, maar de klantenteams brachten de eerste problemen van de Ferrari-motor aan het licht. Haas en Alfa Romeo hebben meermaals een nulscore moeten opschrijven vanwege technisch malheur. Het doet vooral Haas pijn, aangezien het team in korte tijd is gezakt naar de achtste plek in het kampioenschap. In Canada was het weer raak voor de Amerikaanse renstal. 'De MGU-K zorgt nu al voor de derde keer voor problemen', schrijft Auto, Motor und Sport.

'De MGU-H levert ook problemen op', vervolgt het Duitse medium. Magnussen viel in Baku uit door een probleem met de MGU-H. De pool met motoronderdelen begint hierdoor steeds kleiner te worden voor het team van Haas. 'Ferrari weet ook niet wat het probleem is, dus er is ook nog geen oplossing. De VF-22 rijdt een stuk dichter langs de grond dan de bolides van Ferrari en Alfa Romeo. De Haas-auto krijgt dus meer klappen te verwerken, en alle uitvalbeurten kwamen op hobbelige wegen. De Haas-coureurs kunnen nu rekenen op gridstraffen.'

Steiner is het oneens met Magnussen

Magnussen kende ook een ongelukkige race in Montreal. De coureur moest vroeg naar binnen om de schade aan zijn voorvleugel te laten repareren. De Deen vond dat hij door kon rijden, maar daar is Steiner het niet mee eens. 'De end plate vloog er niet vanaf, maar het onderdeel is heel zwaar, dus het is niet prettig voor een coureur om dat op zijn hoofd te krijgen. Natuurlijk voelde Kevin hier niks van in de auto', besluit Steiner.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws