Aston Martin trapt op maandagochtend een week vol autopresentaties af met de onthulling van de AMR24. Dit jaar is het sleutelwoord van de Britse renstal 'hyperfocus' en daarmee hoopt Aston Martin aankomend seizoen zijn competitiviteit weer terug te vinden. Later in de week is het nog de beurt aan Ferrari, Mercedes, McLaren en Red Bull Racing om de nieuwe auto te presenteren.
Aston Martin is het zevende team dat de nieuwe bolide gaat laten zien aan de Formule 1-wereld. McLaren verraste in januari met de presentatie van de nieuwe livery, maar het team uit Woking zal later deze week de echte auto nog aan de wereld tonen. In de afgelopen weken onthulden Haas, Williams, Stake F1 Team, Alpine en Visa Cash App RB hun bolides. Aston Martin heeft al toegezegd dat het niet alleen de livery zal presenteren, maar dat de nieuwe details van de AMR24 ook zichtbaar zullen zijn.
Het is de vraag of Aston Martin meegaat in de trend die enkele andere teams zijn gestart. De auto zal, naar alle waarschijnlijkheid, overwegend groen zijn, maar het kan ook zomaar zo zijn dat de bolide veel kale stukken carbon zal hebben. Visa Cash App RB brak op vrijdag met deze trend door een auto te tonen die wel voorzien was van een volledige verflaag. Mogelijk presenteert Aston Martin ook een bolide met veel open stukken carbon om op deze manier het gewicht te verlagen.
'Hyperfocus' moet Alonso aan nummer 33 helpen
Vorig jaar was Aston Martin, vooral aan het begin van het seizoen, één van de grote verrassingen. In 2022 eindigde het team uit Silverstone nog op de zevende plek in het constructeurskampioenschap, maar ineens was de auto competitief genoeg om mee te strijden voor podiumplekken. Fernando Alonso liet zien dat hij zijn streken nog niet was verleerd en pakte in Bahrein direct een derde plek. Met het motto 'hyperfocus' moet Aston Martin weer goed aan het seizoen beginnen. Het team hoopt hiermee Alonso aan zijn 33e zege te helpen.
Lees ook
Aston Martin in 2024 | Ligt de RB19 op de tekentafel in Silverstone? 'Die kans is heel groot'
Alonso geeft duidelijk signaal af over toekomst in F1: 'Wil het niet vanaf de bank bekijken'
AMR24 moet 'sterke evolutie' zijn
Aston Martin heeft middels een filmpje het doek van de AMR24 getrokken. De Britse renstal hoop met de nieuwe auto een 'sterke evolutie' van de vorige bolide op het circuit te zetten. Op de overwegend groene auto zijn wel degelijk enkele kale stukken carbon te vinden, maar desondanks is de livery niet heel anders dan die van vorig jaar. Met de nieuwe auto moeten nieuwe podiumplekken voor Alonso en Lance Stroll mogelijk worden gemaakt.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties