In de rubriek F1 in het kort houdt F1Maximaal.nl u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een uitgebreide vermelding, maar uiteraard wel relevant is om toch even te benoemen op de website.
Grand Prix van België krijgt verlenging, gaat rouleren met ander circuit
De Grand Prix van België zal nog wat langer op de Formule 1-kalender blijven staan, het Circuit de Spa-Francorchamps heeft een contractverlenging gekregen voor meerdere jaren, namelijk voor 2026 en 2027. De FOM meldt dat de Grand Prix van België ook in 2029 en 2031 op de kalender zal staan, wat een roulering bevestigt. Echter heeft de organisatie van de koningsklasse nog niet bekendgemaakt met welk circuit Spa dan gaat rouleren. De FOM en F1-CEO Stefano Domenicali waren het in ieder geval eens dat het historische circuit niet op de toekomstige kalenders kon ontbreken.
'De Grand Prix van België is een van de races die ons eerste kampioenschap van 1950 compleet maakte, en dus voelt het juist om het 75-jarige bestaan van de race te vieren met een belangrijke verlenging', aldus Domenicali. 'Spa-Francorchamps wordt bewierookt door de fans en de rijders en bestempeld als een van de beste racebanen ter wereld. Spa is al gastheer geweest van een aantal schitterende races. In de afgelopen jaren is er significant werd geleverd om de faciliteiten en de experience van de fans te verbeteren, waarvoor ik de promotor en de overheid van Wallonië voor wil bedanken.'
Adidas maakt entree in de Formule 1 door samenwerking met Mercedes
Mercedes heeft vandaag bekend gemaakt dat ze een nieuwe partner hebben in de vorm van adidas. Het merk gaat de kleding van de Duitse renstal verzorgen. Adidas en Mercedes hebben een meerjarige overeenkomst afgesloten, en Toto Wolff is dan ook enorm blij met de samenwerking. 'Dit is een teken dat we beginnen aan een nieuw hoofdstuk. We kijken er naar uit om met ze samen te werken en daardoor te vechten voor de wereldkampioenschappen.
Red Bull-partner TAG Heuer keert terug als tijdwaarnemer van F1
De Formule 1 verruilt per 2025 Rolex voor TAG Heuer als de officiële tijdwaarnemer. Het Rolex-klokje dat altijd in beeld wordt gebracht voorafgaand aan de start van de sessies, zal nu dus een TAG Heuer-klokje worden. Het horlogemerk is al sinds 2016 een sponsor van Red Bull Racing. Voor het Zwitserse merk betekent het een comeback, aangezien TAG Heuer door de jaren heen al meerdere keren de naamgever is geweest van meerdere F1-motoren, zoals die van Red Bull. Daarnaast was TAG Heuer van 1992 tot en met 2003 ook de officiële tijdwaarnemer van de koningsklasse.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties