Red Bull Racing en Max Verstappen laten de concurrentie vernederd achter in Barcelona, zo beschrijft Mark Hughes in zijn nieuwste bijdrage voor The Race. Waar een deel van de concurrentie met grote updates is gekomen, valt dat bij Red Bull mee. Toch lijkt de Oostenrijkse renstal een nog groter voordeel te hebben dan eerder dit seizoen.
'Terug op een conventioneel circuit met lange snelle bochten waar F1-auto's echt hun benen kunnen strekken, reed de Red Bull RB19 op zijn best - en Verstappen ging er bij elke stap in mee', schetst de gerenommeerd F1-journalist de huidige situatie. De Nederlandse tweevoudig kampioen was de snelste man in zowel VT1 als VT2. Met name het gat in de eerste training, nog net geen acht tienden op teamgenoot én op-een-na snelste man Sergio Pérez, maakte indruk.
Nico Hülkenberg verraste met een derde tijd in VT2. Hughes ziet dat de baankarakteristieken goed passen bij de Haas. Verder zijn er volgens de Brit geen verrassingen in de krachtsverhouding te zien. 'Behalve dat Red Bull nog verder naar voren lijkt te staan dan op misschien wel enige andere locatie tot nu toe, ongeacht de verbeterde auto's van Mercedes en Ferrari.'
Bandendegradatie veel kleiner probleem voor Verstappen
Opvallend is dat hoe langer een run, hoe groter het voordeel van Verstappen bleek te zijn. 'Thermische degradatie van de linkervoorband zal voor iedereen hier de belangrijkste beperking zijn, maar het lijkt voor Verstappen veel minder een probleem dan voor wie dan ook. Twee stops lijken waarschijnlijk de favoriete strategie, hoewel Verstappen's voordeel op de lange runs zo groot was dat hij het waarschijnlijk met één zou kunnen doen als dat nodig was.'
Verstappen versterkt favorietenrol na vlekkeloze vrijdag! Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties