Communications Manager Red Bull positief over Verstappen: 'Ik vind dat hij heel redelijk is' Max Verstappen
Max Verstappen

Communications Manager Red Bull positief over Verstappen: 'Ik vind dat hij heel redelijk is'

Communications Manager Red Bull positief over Verstappen: 'Ik vind dat hij heel redelijk is'

Max Verstappen richt zich tijdens een Grand Prix-weekend het liefst enkel op de sportieve kant van de Formule 1, maar hij beseft dat marketing ook een belangrijk onderdeel van de sport is. Tijdens een raceweekend wordt Verstappen van de ene naar de andere ruimte gestuurd door Gemma Lusty, de Communications Manager van Red Bull. Het zijn drukke momenten voor de regerend wereldkampioen, maar gelukkig maken interviewers en journalisten het onbedoeld niet al te zwaar voor hem.

Verstappen heeft meer dan eens laten weten dat hij tijdens een Grand Prix-weekend enkel geïnteresseerd is in het rijden in en het verbeteren van zijn bolide. Met al het andere houdt hij zich liever niet bezig en een grote show zoals in Las Vegas hoeft voor hem niet. In de tweede aflevering van de Viaplay-documentaire Off the Beaten Track stelt hij echter wel te begrijpen dat het erbij hoort.

'Wat ik vooral leuk vind aan F1 is het rijden', zegt Verstappen. 'Helaas kan je niet al te veel rijden tijdens een weekend. Er is ook de zakelijke kant van F1 en die begrijp ik. Maar wat ook heel belangrijk is, is dat je jezelf blijft en dat je je niet anders probeert voor te doen. Dat werkt niet voor mij en uiteindelijk breekt je dat ook op', doelt Verstappen er vermoedelijk op dat hij liever eerlijk is over hoe hij over de randzaken van F1 denkt.

Journalisten maken weekend makkelijker

Tijdens een raceweekend is er naast het racen ook veel aandacht voor marketing. Dat slokt veel van zijn tijd op, maar het had allemaal erger kunnen zijn volgens Verstappen. En daar lijkt hij vooral de media voor te bedanken. 'Ik probeer er niet al te veel energie in te stoppen. Maar ik weet natuurlijk dat dit ook bij F1 hoort. Soms heb je wel eens zoiets van: Oké, het zal wel. Dit moet ook gebeuren.'

Tekst gaat na de afbeelding verder.

max verstappen red bull racing 1
Verstappen houdt zich niet liever niet al te veel bezig met alle randzaken in een Grand Prix-weekend.

'Elk weekend is het hetzelfde en dat maakt het ergens ook wel makkelijk, omdat je het altijd over dezelfde dingen hebt. Het is heel erg repetitief. Het zou een stuk lastiger zijn als men met nieuwe vragen zou komen', geeft Verstappen onbedoeld een goede tip aan de media. 'Dan wordt het wat vermoeiender. Maar meestal kan ik bij interviews al antwoorden voordat ik de vraag heb gehoord. In mijn hoofd ben ik al met andere dingen bezig. Je doet het automatisch, je kan dan al aan andere dingen denken.'

'Verstappen is heel redelijk'

In de documentaire komt ook Communications Manager Lusty aan bod en ze licht een tipje van de sluier op hoe een mediadag met Verstappen er doorgaans uitziet. 'Als hij niet met engineering bezig is of in de auto zit, dan gebruiken we zijn tijd voor marketing', legt Lusty uit. 'Elke mediadag vertel ik Max wat we gaan doen. Het is dan eigenlijk: we gaan hierheen, we doen dit. Het gaat in rap tempo. We verdoen geen tijd en ik denk dat dit hem helpt, want hij heeft zoiets van: Oké kom, laten we verder gaan.'

Maar hoewel Verstappen geen liefhebber van mediadagen is, stelt Lusty dat zich doorgaans meer dan voorbeeldig gedraagt. 'Volgens mij wordt Max helemaal niet chagrijnig van marketing. En als hij dat wel wordt, dan komt dat volgens mij vooral omdat hij het druk heeft. Ik vind dat hij een heel redelijk persoon is', aldus Lusty.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws