Marcus Ericsson is een Zweedse coureur die van 2014 tot en met 2018 in de Formule 1 reed. In 2007 werd hij kampioen in de Formule BMW UK en in 2009 in het Japanse Formule 3-kampioenschap. Ook heeft hij van 2010 tot en met 2013 in de GP2 gereden, de huidige Formule 2. In de Formule 1 reed hij voor de teams Caterham en Sauber; teams die veelal als laagvlieger bekend stonden.
In 2019 stapte hij over naar de IndyCar Series, waar hij in zijn debuutseizoen voor Arrow Schmidt reed. Van 2020 tot en met 2023 was Ericsson coureur voor Chip Ganassi Racing, waar hij vier races wist te winnen, met als hoogtepunt zijn zege in de Indy 500 in 2022. In 2024 rijdt de Zweed voor Andretti Global.
Voormalig Ferrari-strateeg en tegenwoordig F1TV-analiste Ruth Buscombe vertelt graag de verhalen over allerlei dingen die ze...
Van het schoonmaken van de banden van de vrachtwagen van het team naar de engineer van Kimi Räikkönen worden: de loopbaan van...
Will Power is van mening dat er meer respect zou moeten zijn voor de IndyCar series. Hij denkt dat dat de moeilijkste racekla...
In het redelijk korte bestaan van de Grand Prix van Azerbeidzjan zijn er al veel momenten op te noemen waarop de stratenrace...
Giedo van der Garde is nog altijd niet blij met hoe zijn Formule 1-carrière ten einde kwam. Na een reeks rechtszaken stond de...
De aankomende Grand Prix van Singapore is alweer de dertiende editie van de nachtrace. De wedstrijden op het stratencircuit i...
Voormalig Formule 1-coureur Marcus Ericsson denkt dat Max Verstappen dit jaar wereldkampioen wordt. Hij is onder de indruk va...
Tussen al het belangrijke nieuws kun je tijdens een Grand Prix-weekend best wat dingetjes missen. Geen nood, F1Maximaal houdt...
Marcus Ericsson raadt de Formule 1 aan de halo zo snel mogelijk in te ruilen voor de aeroscreen, het cockpitbescherming die d...
In feite zijn racehelmen gewoon ordinaire hoofddeksels. Ook in de Formule 1 hebben ze maar één taak, en dat is het leven besc...