Red Bull sluit opnieuw lucratieve deal: sponsor Bybit goed voor 150 miljoen dollar Formule 1
Formule 1

Red Bull sluit opnieuw lucratieve deal: sponsor Bybit goed voor 150 miljoen dollar

Red Bull sluit opnieuw lucratieve deal: sponsor Bybit goed voor 150 miljoen dollar

Red Bull Racing heeft na de overeenkomst met titelsponsor Oracle opnieuw een lucratieve deal gesloten. De Oostenrijkse renstal heeft een sponsordeal gesloten met Bybit. Deze overeenkomst moet in drie jaar 150 miljoen dollar opleveren voor het team van Max Verstappen, wat omgerekend ongeveer 132 miljoen euro is.

Met Bybit gaat Red Bull in zee met een cryptoplatform. Volgens ingewijden is dit de grootste deal die een Formule 1-team heeft gesloten met een dergelijk platform. Dat zegt veel, want de laatste jaren zijn steeds meer teams in de koningsklasse van de autosport in zee gegaan met een cryptobedrijf. De wereldtitel van Verstappen heeft ervoor gezorgd dat er steeds meer interesse is om het team van Red Bull te sponsoren.

Vorige week, tijdens de lancering van de livery van de RB18, maakte het team al bekend dat ze een nieuwe titelsponsor zouden hebben. Hierdoor gaat de Oostenrijkse renstal voortaan met de naam Oracle Red Bull Racing door het leven. De overeenkomst met het Amerikaanse softwarebedrijf levert het team ook voldoende geld op. De twee partijen tekenden een contract voor een half miljard euro in vijf jaar, dus Red Bull ontvangt ieder jaar honderd miljoen euro.

Horner: 'Deal met Bybit logisch'

'We willen de best mogelijke partner hebben', begint Christian Horner over de samenwerking met het cryptobedrijf. 'Bybit heeft laten zien dat zij, net als Red Bull, opkomend zijn in hun tak van sport. We willen het wereldkampioenschap bij Red Bull houden en daarom is het belangrijk om deze samenwerking aan te gaan. De deal met Bybit is logisch. Het past perfect bij ons, want we zijn beide innovatief.'

Opmars van crypto in de Formule 1

Deze deal is geen verrassing te noemen, aangezien cryptobedrijven steeds meer interesse lijken te tonen in de Formule 1. Het management van de sport sloot zelf vorig jaar een deal met Crypto.com. Dit platform zal ook de titelsponsor zijn van de nieuwste race op de kalender van de sport, namelijk de Grand Prix van Miami. Bovendien sloot Red Bull eerder al deals met verschillende cryptoplatforms. Zo verbonden Tezos en Cash App eerder ook al hun naam aan de renstal.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws