In de autosport worden weleens wat boetes uitgedeeld. Overtredingen als te snel rijden in de pitsstraat worden vaak met een geldboete afgedaan. De Braziliaan Lucas di Grassi kreeg die weekend na afloop van de ePrix van Punta del Esta een wel heel bijzondere boete.
Di Grassi finishte in de vervangende race voor de ePrix van Sao Paolo als tweede na een spannend gevecht met de uiteindelijke winnaar, ex-Toro Rosso-coureur Jean Eric Vergne, als tweede in de straten van de Uruguayaanse stad. Na de finish constateerde de FIA tijdens een controle van de kleding en helm dat er een coureur was geweest die te kort brandwerend ondergoed had gedragen. Dat bleek Di Grassi te zijn. De Braziliaan kreeg een boete van 10.000 dollar en kreeg bovendien drie strafpunten vanwege het overtreden van de veiligheidsregels.
'Het is mijn fout', verklaarde Di Grassi, die uitlegde dat hij voor het te korte ondergoed koos omdat hij vanwege de warme omstandigheden geen droog ondergoed meer over had. 'Het had nooit mogen gebeuren. Ik nam deze beslissing omdat ik vanwege de hitte geen ondergoed meer overhad en niet wilde racen met een natte onderbroek.'
Het was niet het enige opmerkelijke incident dat zich voordeed tijdens de ePrix. Zo gaf Daniel Abt ogenschijnlijk heel gemakkelijk een derde plaats uit handen. In een tweet verklaarde de Duitser zijn opmerkelijke uitvalbeurt 'Racen is soms gek. Al mijn veiligheidsgordels raakten plotseling los terwijl ik op de derde plaats reed. Niemand kan het verklaren, maar ik moest stoppen. Mijn leven is belangrijker dan een podiumplaats.'
Racing is crazy sometimes. All my belts just opened up while running P3 ???? No one can explain how that is even possible but I had to stop. My life is more important than a podium. We showed great performance again and now going to Europe we will get m… https://t.co/xzYsqP9iEV pic.twitter.com/zJJcvIiBX9
— Daniel Abt (@Daniel_Abt) 18 maart 2018
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties