Mercedes-teambaas Toto Wolff vindt dat de Formule 1 nog eens goed moet kijken naar de regels omtrent de relaties tussen leveranciers en klantenteams. De afgelopen weken hebben de goede prestaties van het team van Haas veel stof doen opwaaien. De Amerikaanse renstal krijgt niet alleen de krachtbron van Ferrari, maar het team heeft ook enkele delen opgekocht. Wolff kijkt ook naar de relatie die zijn team heeft met bijvoorbeeld Aston Martin.
Enkele teambazen hebben in de afgelopen weken hun zorgen geuit. Hoewel de relaties tussen de kleinere en grotere teams in de Formule 1 niet verboden zijn, denken zij dat kleinere teams een oneerlijk voordeel krijgen door te spieken bij de rijkere renstallen. 'We moeten dit soort discussies in de toekomst voorkomen', wordt Wolff geciteerd door de Britse tak van GPFans. 'Iedereen verdient het om goed te presteren en de teams die goed presteren moeten ook het krediet krijgen.'
Mercedes is zelf een motorleverancier en kent drie klantenteams (McLaren, Williams en Aston Martin, red.). Het team uit Brackley heeft ook haar windtunnel gedeeld met Aston Martin. 'Dat gebeurde twee jaar geleden en we kregen een stormvloed van kritiek over ons heen. Daar hebben wij dan ook met alle nodige zorgvuldigheid naar gekeken.'
Wolff overweegt inkomstenbron te limiteren
Vooral de relatie tussen Haas en Ferrari wordt momenteel met haviksogen bekeken in de paddock. Ferrari is dit jaar tot nu toe de stabielste factor in de Formule 1, terwijl Haas ook een grote stap voorwaarts heeft gezet. Vorig seizoen scoorde het team nul punten, maar nu staan er al aardig wat punten op het scorebord. Wolff wil verandering. 'Als wij onze eigen inkomstenbron moeten limiteren, dan zullen we dat doen', doelt hij op de eigen relatie met klantenteams. 'Want het mag niet zo zijn dat sommige teams doorgaan met hun samenwerking op de manier die we nu zien', aldus de Oostenrijker.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties