Verstappen haalt zijn schouders op: 'Daarom was het gat niet zo groot' Formule 1
Formule 1

Verstappen haalt zijn schouders op: 'Daarom was het gat niet zo groot'

Verstappen haalt zijn schouders op: 'Daarom was het gat niet zo groot'

Max Verstappen heeft de Grand Prix van Groot-Brittannië gewonnen, maar niet met de gebruikelijke overmacht. Dat kwam vanzelfsprekend door de late safetycar, maar ook doordat de banden erg heet werden in de openingsfase van de race. Daardoor had de Nederlander niet het gripniveau waar hij op had gehoopt. Hoe dan ook maakt de tweevoudig wereldkampioen zich niet druk, want hij heeft een prima weekend gehad.

Verstappen was heer en meester in Mercedes-land vanaf het moment dat hij een wiel op de baan zette. In de kwalificatie was hij de snelste, en ook tijdens de race pakte hij de maximale score van 26 punten. Hij breidt zijn voorsprong in het WK opnieuw uit, met name omdat Sergio Pérez er niet zoveel van kon bakken. 'Ja, we hadden het leuk', glimlacht Verstappen bij de microfoon van Sky Sports. 'Ik denk dat de race niet recht toe recht aan was', gaat de Nederlander verder. 'In de eerste paar ronden waren mijn banden oververhit en toen had ik niet veel grip meer. Daarom was het gat niet zo groot. Maar over het algemeen was het geen slecht weekend.'

De tweevoudig wereldkampioen verloor zijn P1 in de openingsronde aan Lando Norris, die iets beter wegkwam toen de lampen op groen gingen. 'Ik had een slechte start. We hadden veel wheelspin, en toen moest ik nog voorbij Lando. Hij bleef binnen mijn DRS omdat mijn banden zo heet waren', legt Verstappen uit. Hoe dan ook wist hij een gat te trekken naar de Brit in de McLaren. Norris kon goed bij blijven, maar uiteindelijk werd het gat zeker negen seconden. Het duurde even voordat Verstappen in zijn ritme kwam, maar dat deed zijn race verder geen kwaad.

'Zijn gingen naar de harde band, wij naar soft'

Richting de slotfase van de race kwam de safetycar de baan op omdat de auto van Kevin Magnussen in vuur en vlam stond. Verstappen dook naar binnen om de zachte band op te halen, terwijl McLaren voor de harde band koos. 'Toen we eenmaal in het ritme kwamen kon ik het gat maken en op een bepaald punt was het zeker negen seconden. Toen kwam de safetycar en zaten we weer dicht bij elkaar. We kozen ervoor om naar de zachte band te gaan, zij naar de harde band, dus dat hielp me in de eerste paar rondes (na de safetycar, red.). Het is altijd lastig om perfect te zijn, het was wat lastiger voor ons hier, maar het was alsnog prima', aldus de tweevoudig wereldkampioen.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws