Ferrari heeft de smaak de laatste weken te pakken. In Canada waren coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz na een teleurstellende kwalificatie competitief in de race, terwijl Ferrari vorig week in Oostenrijk haar beste seizoensresultaat pakte. Voorlopig gaat het ook in Silverstone behoorlijk goed, met Leclerc op de eerste plek in de eerste vrije training.
Het is opvallend te noemen dat Ferrari het dit weekend voorlopig goed doet, want in aanloop naar het weekend spraken de coureurs hun vrees uit dat het snelle circuit in Silverstone niet goed bij de SF-23 zou passen. Afgelopen maand had Ferrari het lastig in Barcelona, en het circuit in Silverstone bestaat ook voornamelijk uit snelle bochten, een zwak punt van de Ferrari. Hoewel de trainingssessies bemoedigend zijn voor Ferrari, loopt teambaas Frédéric Vasseur niet op de feiten vooruit.
De Ferrari-teambaas ziet dat zijn team het beter doet in de afgelopen weekenden, maar denkt niet dat Ferrari al mee kan dingen voor de zeges. 'Red Bull heeft de laatste twee races gewonnen. We hebben een goede balans, maar we moeten pragmatisch blijven', aldus de Fransman. 'We zijn constanter in de races, maar we hebben nog veel werk te verzetten. Het ging veel beter in Oostenrijk en Canada dan daarvoor, maar Silverstone is veeleisender, dus dat wordt weer een nieuwe uitdaging. We richten ons eerst maar op de kwalificatie.'
Vasseur doet een droogweerdansje
Terwijl Vasseur de presentatoren van Sky Sports F1 vanwege de hevige regen onder een paraplu te woord staat, hoopt hij toch dat het weer later op de dag wat beter is. 'Ik geef altijd voorkeur droog, maar we gaan zien wat het weer brengt', vertelt de teambaas over de kwalificatie. Vasseur reageerde ook nog op de nieuwe Pirelli-banden, waarmee de teams dit weekend voor het eerst gaan racen. 'Het is lastig om er al wat over te zeggen. Gisteren hadden we maar één auto om data te kunnen verzamelen', zo wijst hij naar de technische problemen bij Leclerc. 'Het is dus lastig om al een conclusie te trekken, maar Silverstone is sowieso al een van de zwaarste circuits voor de banden.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties