Charles Leclerc kan in de aankomende tien races nog voldoende punten scoren, maar met de huidige problemen bij Ferrari zal dat lastig worden, volgens David Tremayne. Bovendien is het lastig om een team als Red Bull Racing en een coureur als Max Verstappen te verslaan. Waar de titelhoop van Leclerc afgelopen weekend een knauw kreeg, ziet Tremayne ook dat Sergio Pérez langzaamaan niet echt meer in de titelstrijd verwikkeld is.
Ferrari kende een goede vrijdag en zaterdag in Frankrijk. 'Charles moest gewoon zijn voordeel behouden na het behalen van poleposition', schrijft Tremayne op Formula1.com. 'Red Bull was de eerste die reageerde, en ze brachten Max naar binnen in de zestiende ronde.' Volgens de Oostenrijkse renstal had de undercut waarschijnlijk geholpen om Verstappen aan de eerste plek te helpen. 'Het leek erop alsof ze hun problemen met de bandendegradatie hadden opgelost.'
'De crash van Charles zorgde ervoor dat er geen mooi gevecht kwam, en dat zijn titelaspiraties geruïneerd zijn', vervolgt Tremayne. Er zijn nog tien races te gaan, dus de Monegask kan nog maximaal tweehonderdzestig punten scoren. Desondanks heeft Ferrari de afgelopen races al veel punten laten liggen. 'Het is echt een drama. Als je voor de titel strijdt, zeker tegen een team als Red Bull en een coureur van het kaliber Max Verstappen, dan weet je wel dat dit niet kan.'
Pérez: 'Bubbel van Pérez wel leeggelopen'
Pérez dichtte zichzelf een goede kans om mee te strijden om de titel. Tremayne denkt echter dat de titeldroom van de Mexicaan een behoorlijke deuk heeft opgelopen. 'De bubbel waar Pérez in zat na de Grand Prix Monaco lijkt zeker na de race in Oostenrijk leeggelopen te zijn. Na de teleurstellende prestatie van afgelopen zondag lijkt het toch niet zo makkelijk te zijn om de RB18 af te stellen. Red Bull had ook wel wat mazzel dat Carlos (Sainz, red.) achteraan moest starten', aldus Tremayne.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties