George Russell is te spreken over de personeelswijzigingen die Mercedes heeft doorgevoerd op technisch gebied. Onlangs werd bekendgemaakt dat technisch directeur Mike Elliott en Chief Technical Officer James Allison van functie wisselen en dat stemt de Britse coureur tevreden. Volgens hem staan de poppetjes nu op de juiste plek.
'Mike was de technisch directeur en James was bezig met wat andere projecten. Nu hebben we, godzijdank, beide mannen fulltime achter de hand', vertelt Russell aan Sky Sports F1. Hij is lovend over Elliott. 'Mike is één van de, zo niet de meest intelligente persoon die ik ooit heb gezien in mijn leven. Maar ik denk dat deze nieuwe rol hem echt in zijn kracht laat werken. Je moet de poppetjes op de juiste plek zetten en dat is wat deze wijziging inhoudt.'
Russell benadrukt dan ook dat deze wijziging niet het gevolg is van teleurstelling in het werk van Elliott. 'Het is teamwerk. Een bepaald aantal mensen draagt bij aan de algemene beslissingen en feedback naar de fabriek over de ontwikkelingsrichting. James was betrokken bij dergelijke gesprekken en beslissingen in het verleden. Dat is gewoon hoe het werkt. Dit is een teambeslissing, je wint en verliest samen en zo is het gewoon. Er is niet één iemand verantwoordelijk voor een bepaald resultaat.'
Mercedes neemt updates mee naar F1-weekend met nieuw Sprintformat
De focus gaat voor nu uit naar de Grand Prix van Azerbeidzjan van aankomend weekend. Het is tevens het eerste weekeinde van het jaar met een sprintrace en wel volgens een nieuw format met twee kwalificaties. 'Het is niet de makkelijkste baan om zo'n format voor te hebben', vertelt Russell over het Baku City Circuit. 'De baan zal vies zijn, er ligt een nieuwe laag asfalt en dat zal een gigantisch effect hebben op de banden. Dat is weer iets onbekends voor iedereen. We benaderen het gewoon met een open geest.'
Mercedes neemt bovendien wat updates mee', bevestigt Russell. 'We hebben wel wat nieuwe onderdelen. Het maakt deel uit van het standaard ontwikkelingsproces door het jaar heen, maar het is niet iets dat voor een transformatie zorgt. Het zal weer krap worden met Aston Martin en Ferrari, net zoals de afgelopen twee races. Ferrari is altijd sterk op banen waar de C5-band (de zachtste, red.) wordt gebruikt. Misschien zijn zij wat competitiever, maar de punten worden uitgedeeld op zondag. En nu ook zaterdag', realiseert de Mercedes-coureur zich.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties