Red Bull Racing zal proberen een naamsponsor te strikken voor de Honda-motor. Wanneer de Japanners eind 2021 uit de sport stappen zal de Oostenrijkse renstal zelf de motoren moeten onderhouden, met alle kosten van dien. Om deze kosten enigszins te drukken wil het team van Max Verstappen op zoek naar een naam om op de motor te plakken.
In gesprek met Motorsport-Magazin.com heeft Red Bull-adviseur Helmut Marko aangegeven dat ze open staan voor een samenwerking. 'Maar natuurlijk niet met een ander automerk', stelt Marko echter meteen, dat kunnen ze hun oude leverancier immers niet aan doen. 'Maar bijvoorbeeld wel met een ander geïnteresseerd bedrijf.'
Red Bull-TAG Heuer
Het is niet de eerste keer dat Red Bull een dergelijke strategie aanhoudt. Halverwege vorig decennium verkocht Red Bull de naam van haar motor al eens aan horlogemerk TAG Heuer. De Oostenrijkse renstal reed toen nog met Renault-motoren, maar wist in de overeenkomst met de Franse motorfabrikant af te dwingen dat ze de rechten van de naam van de motor aan een derde partij mochten verkopen.
Voor het adverteren van deze naam vangt Red Bull geld, wat ze dus kunnen gebruiken om het onderhoud aan de krachtbron te financieren. Eerder wisten ze dus TAG Heuer al te strikken, wellicht dat het horlogemerk geïnteresseerd is in een hernieuwde samenwerking. De initiële investering, die volgens Marko aanzienlijk is, zal dus vooral voor rekening van Dietrich Mateschitz komen, maar met het aantrekken van een motorpartner zouden de jaarlijkse onderhoudskosten geneutraliseerd kunnen worden.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties