Red Bull voorkomt betrouwbaarheidsproblemen in Monaco met tweetal ingrepen Formule 1
Formule 1

Red Bull voorkomt betrouwbaarheidsproblemen in Monaco met tweetal ingrepen

Red Bull voorkomt betrouwbaarheidsproblemen in Monaco met tweetal ingrepen

Red Bull Racing wil na de Grand Prix van Spanje verdere betrouwbaarheidsproblemen voorkomen. De renstal uit Milton Keynes kwam in Barcelona met een lichtere versie van de RB18, maar de wijzigingen aan het materiaal brachten een defect bij het DRS van Max Verstappen teweeg. Om eenzelfde probleem in Monaco te voorkomen heeft het team ingegrepen.

Bij de Italiaanse tak van Motorsport.com wordt gemeld dat het team van de Nederlander dit middels een tweetal ingrepen doet. Allereerst hebben ze de oude achtervleugel meegenomen naar Monaco - de zwaardere versie, dus. Bij die versie kende Red Bull geen betrouwbaarheidsproblemen. Daarmee kunnen ze verdere fouten aan het achtervleugelsysteem dus voorkomen.

In de eerste vrije training kwam Red Bull in actie met een achtervleugel die eerder dit jaar al gebruikt werd. Met deze vleugel kende Verstappen in de eerste vrije training de problemen van Spanje niet, een goed signaal. Het probleem met de DRS kostte Verstappen destijds bijna de racewinst, ware het niet dat Red Bull middels een uitstekend staaltje strategisch werk hem alsnog langs George Russell wist te krijgen.

Red Bull werkt aan remkoeling

Zoals al eerder opgemerkt werd, heeft Red Bull ook aan de remkoeling gezeten. Eerder werd vermoed dat dit alleen bij de voorremmen het geval was, maar Giorgio Piola, de technische expert van het Italiaanse autosportmedium, viel op dat ook aan de achterkant Red Bull wijzigingen doorgevoerd heeft. Foto's van de aanpassing vind je hier.

Aan de achterkant van de bolide, vlak voor de achterwielen, is een luchtopening verschenen die we tot nu toe bij de RB18 nog niet gezien hebben. Hiermee probeert Red Bull de remmen te koelen tijdens het Grand Prix-weekend, want het is erg warm in Monaco. Tijdens de eerste vrije training was er zelfs sprake van een asfalttemperatuur van 54 graden, met een buitenluchttemperatuur van 31 graden. De koeling van de remmen zal dus van groot belang zijn.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws