Aston Martin is bezig met het afrondende werk van de nieuwe fabriek, waarna het personeel massaal kan verhuizen naar het nieuwe gebouw. Volgens performance director Tom McCullough is de komst van de nieuwe fabriek een stuk belangrijker dan men zou denken. 'Nu werken we allemaal apart, maar straks zit iedereen van het team in hetzelfde gebouw', vertelt hij bij Motorsport.com. 'Dat is goed voor het team, je glimlacht gewoon als je erlangs loopt.'
De laatste tijd heeft het team van Aston Martin veelal apart van elkaar moeten werken. In Silverstone at het personeel vooral in portakabins, in afwachting voor de afronding van de nieuwe fabriek en simulator. Tot nu toe heeft de renstal onder leiding van Lawrence Stroll gebruikgemaakt van die van Mercedes, maar dat zal nu niet meer nodig zijn.
McCullough: 'Met de nieuwe fabriek wordt de communicatie binnen het team beter'
Volgens McCullough zal de nieuwe fabriek in Silverstone binnenkort klaar zijn en zal dat erg positief zijn voor het team. De nieuwe windtunnel zal pas vanaf 2025 invloed gaan hebben op het ontwerp van de raceauto. Het grootste voordeel van de nieuwe fabriek is volgens McCullough dat de communicatie sterk bevorderd zal worden. De afgelopen tijd zat het personeel van Aston Martin namelijk verspreid over allerlei verschillende gebouwen. Met de komst van de fabriek zal het gehele team samen zijn.
Het bouwen van de fabriek heeft rond de 200 miljoen pond gekost. 'Dat is best spannend', vindt McCullough. 'Het is apart, omdat zoveel mensen de hele tijd apart van elkaar hebben gewerkt, maar straks als het nieuwe gebouw klaar is, dan worden we weer een hecht team. Daarom is de komst van de fabriek belangrijker dan men denkt, je komt dan echt in contact met de mensen met wie je nauw samenwerkt.'
Windtunnel Aston Martin komt pas in 2025
Daarnaast werkt Aston Martin dus ook aan de komst van een nieuwe windtunnel, maar die zal niet zo snel in gebruik worden genomen als de fabriek. De nieuwe windtunnel is pas vanaf 2025 klaar, dat is een jaar later dan die van concurrent McLaren. Wel is het positief voor Aston Martin dat ze dan niet meer afhankelijk zijn van de windtunnel van Mercedes. 'Het is veel fijner om het op je eigen locatie te hebben', is McCullough van mening. 'Het is dan ook gewoon echt je eigen windtunnel en dat geeft extra flexibiliteit.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties