De Grand Prix van Hongarije werd er een van wisselend succes voor Mercedes. Lewis Hamilton zette zichzelf, voor het eerst sinds Saoedi-Arabië 2021, op de poleposition, maar kende een moeizaam begin van de race en eindigde uiteindelijk net buiten de podiumplaatsen. Tijdens de race hoorden we dan ook de verwarring in de stem van de zevenvoudig wereldkampioen over de prestatie van zijn bolide.
Mercedes en Hamilton hebben een missie: dichter bij Red Bull komen. Na de updates in Monaco wonnen de Silver Arrows terrein op hun concurrenten, waardoor het team van Toto Wolff weer kan meestrijden voor het podium. Maar ondanks de zichtbare verbeteringen, blijft de W14 op een bepaald gebied toch nog een raadsel. 'We hebben nieuwe tools ontwikkeld om te begrijpen hoe alle luchtstromen onder de auto gaan', wordt Hamilton geciteerd door Motorsport.com. 'Het is mind-blowing om te zien wat er onder de auto gebeurt. Dat is veel ingewikkelder dan bij de eerdere auto's. En dat begrijpen kost veel tijd', aldus een licht verwarde Hamilton.
'De luchtstromen zijn onder deze generatie wagens veel gecompliceerder', vult trackside engineering-directeur van Mercedes Andrew Shovlin aan. 'Enkele jaren geleden hadden we goed door hoe alles in zijn werk ging, maar nu zijn de vloeren veel ingewikkelder.' Shovlin geeft aan dat ze bij Mercedes eindelijk de correlatie snappen en veranderingen kunnen begrijpen, maar volledig eruit zijn ze er in Brackley nog niet. Het contrast met de dominantie van Mercedes van enkele jaren geleden is echter groot.
Shovlin hekelt het budgetplafond
Daarnaast denkt Shovlin dat het dit seizoen enorm moeilijk zal worden om Red Bull bij te benen. En daar zit het budgetplafond voor iets tussen volgens de Brit. 'Nieuwe updates meebrengen is een pak lastiger geworden omdat we onze uitgaven moeten beperken. Als je meteen een goede auto hebt, zoals Red Bull, hoef je tijdens het seizoen minder updates te introduceren', aldus Shovlin.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties