McLaren wordt beperkt in zijn prestaties door onrepresentatieve resultaten uit de verouderde windtunnel en methodologieën. Dat vertelt teambaas Andrea Stella aan Motorsport.com. McLaren werkt nog altijd met de oude windtunnel van Toyota in Keulen en moet nog tot de zomer wachten tot de nieuwe, eigen windtunnel klaar is.
Tot die tijd moet de Britse renstal telkens heen en weer tussen Woking en Keulen, maar de windtunnel in Duitsland lijkt het team nu meer tegen te werken dan te helpen. Stella legt uit dat beperkingen in het DNA van recente auto's van het team door de verouderde tunnel komt. Deze zou niet meer in staat zijn om nauwkeurige omstandigheden uit de echte wereld na te bootsen.
Nadelige karakteristiek McLaren-auto overleeft reglementswijziging 2022
Dat is volgens de Italiaanse topman terug te zien in een karakteristiek die de reglementswijziging van vorig seizoen heeft overleefd. De bolide van 2021 was namelijk onvoorspelbaar in het midden van een bocht en de twee auto's na de reglementswijziging hebben daar nog altijd last van. 'Ik moet zeggen dat het lijkt alsof dit patroon niet is veranderd', aldus Stella.
Hij wijst ook op de overmatige drag die de MCL60 van Lando Norris en Oscar Piastri produceert. Daardoor is de auto ook niet al te snel op de rechte stukken. Het grootste probleem is en blijft toch de windtunnel, waarvan de nieuwe in juni klaar moet zijn. 'Het wordt makkelijker en representatiever met de windtunnel die we op korte termijn tot onze beschikking hebben', weet Stella zeker.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties