De vrijdag op Monza was voor Red Bull Racing een erg positieve, zo is Helmut Marko van mening. De Oostenrijker zag dat zijn team uitstekende tijden wist te noteren tijdens de longruns en heeft dan ook vertrouwen dat ondanks de gridstraffen een goed resultaat mogelijk is. Bovendien denkt de adviseur dat Ferrari zich beter voordeed dan ze eigenlijk zijn, door met hogere motorstanden te rijden dan de formatie uit Milton Keynes.
Marko toont zich tegenover Motorsport-Magazin erg tevreden over de vrijdag van zijn team. 'De snelheid is daar en onze longruns waren erg overtuigend, niet alleen op softs maar ook op mediums', aldus de Oostenrijker, die ook even in gaat op de nieuwe motorwissel van Verstappen. 'Je wilt zeker niet wisselen in Suzuka of Austin en het inhalen is het hier makkelijker en daar komt nog bij dat we in topvorm zijn. En het is voor jullie verslaggevers spannender is als we niet helemaal vooraan starten', zo geeft hij aan met een knipoog.
Niet alleen Verstappen start met een gridstraf aan de race van zondag, ook Sergio Pérez wordt naar achteren gezet. Hij wisselt echter meer en moet daardoor achteraan starten. Toch hoeft dat niet vanaf de twintigste plek te zijn, aangezien veel meer coureurs en straf nemen en Pérez dus, net als Verstappen in Spa, een stuk verder naar voren zou kunnen starten bij een goede kwalificatie. Het heeft volgens Marko dan ook geen zin om al een strategie te bepalen. 'Laten we eerst eens kijken waar we ongeveer staan. Je kunt op de twaalfde of veertiende plaats staan, het maakt een enorm verschil. Je geeft niet op.'
Ferrari gebruikte andere motorstand
Wat op vrijdag wel een verrassing was, was dat Ferrari er goed bij leek te zitten ten opzichte van Red Bull, terwijl laatstgenoemde toch als grote favoriet werd beschouwd. Marko maakt zich echter niet druk om de Italiaanse renstal, die in zijn ogen wat extra performance open hebben gezet op de vrijdag. 'Als je kijkt naar hoe de topsnelheid eruit zagen, dan zijn daar niet dezelfde motorstanden gedraaid.' Bovendien had Pérez ook nog een probleem met zijn DRS, iets wat een terugkerend probleem lijkt te zijn voor Red Bull. 'Het probleem komt bij elke vleugel weer opspelen. Maar we krijgen het onder de knie.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties