Kravitz ziet Verstappen en Hamilton handen ineenslaan: 'Waar gaat dit eindigen?' Formule 1
Formule 1

Kravitz ziet Verstappen en Hamilton handen ineenslaan: 'Waar gaat dit eindigen?'

Kravitz ziet Verstappen en Hamilton handen ineenslaan: 'Waar gaat dit eindigen?'

Ted Kravitz heeft in zijn item voor Sky Sports F1 gereageerd op de aanhoudende frictie tussen Max Verstappen en de FIA. De Brit merkt op dat Verstappen steeds meer steun ontvangt, en ziet de FIA dan ook steeds verder in een hoek gedreven worden. In Ted's Notebook kwam verder een voor Red Bull Racing pijnlijke statistiek ter sprake.

Voor de zomerstop was McLaren al sterk, maar na de zomerstop heeft het Britse team ook beter geleverd qua resultaten, met drie zeges uit vier Grands Prix. 'Het was heel indrukwekkend, en het liet ook zien dat Bakoe een uitzondering was, als je het erover hebt dat Lando Norris het in de kwalificatie niet voor elkaar kreeg. McLaren heeft nu in Bakoe met Oscar Piastri gewonnen, en hier in Singapore met Lando. Wie zou durven zeggen dat ze over een paar weken niet weer in Austin gaan winnen?'

Pérez op grote achterstand

'Was hij de beste coureur?' vraagt Kravitz zich af over de racewinnaar, die een knipperlichtrelatie had met de muren naast het circuit. 'Hij won de race, dus je zou haast moeten zeggen van wel. Er waren echter ook veel andere coureurs, die het zeer goed deden, en dan heb ik het niet in de laatste plaats over Max Verstappen, die dit wereldkampioenschap echt niet gaat opgeven. Dat geloof ik echt totaal niet. Hij eindigde tweede, en was echt briljant. De andere Red Bull, van Sergio Pérez, eindigde namelijk op een ronde achterstand', zo gaat Kravitz in op het loodzware weekend van de Mexicaan. 'Hij had het wel heel zwaar, want hij kon niet drinken tijdens de race.'

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

franco colapinto williams singapore 2024 sergio perez
Pérez zit vast achter Franco Colapinto.

Kravitz ziet daarin vooral de enorme wijzigingen in de pikorde terug. 'Max reed een beetje een eenzame race. Sergio Pérez had juist een dramatische avond. Hij werd op een ronde achterstand gezet, en eindigde als tiende. Red Bull domineerde eerder dit seizoen nog, en wordt nu op een ronde achterstand gezet door McLaren. Het was dan wel Pérez en niet Max Verstappen, maar het deed wel pijn', weet de Brit.

FIA versus Verstappen

Kravitz wandelt door de pitstraat, en ziet voor de deur bij McLaren een paar champagneflessen en bokalen staan. Daarnaast wijst hij ook op een grote gouden medaille. 'Ik weet zeker dat dit verguld is. Hoewel de FIA veel geld verdient door boetes uit te delen aan coureurs, zal die medaille vast niet helemaal van goud zijn', zo sneert hij naar het bestuursorgaan, waarvan coureurs zich al vaker hebben afgevraagd wat met het geld van hun boetes gebeurt. 'We zien deze medaille nooit als Max wint. Ik weet niet wat Max met die medailles doet. Waarschijnlijk geeft hij ze gewoon aan iemand anders. Als Max nu iets van de FIA zou krijgen, weet ik niet wat hij er überhaupt mee zou doen', lacht de verslaggever van Sky Sports F1.

Op serieuzere toon gaat Kravitz verder over de frustratie tussen de FIA en de Nederlander. 'Verstappen maakte eerder zijn punt door veel korte antwoorden te geven in de persconferentie, maar ik vond het ook interessant wat Lewis Hamilton zei, ter verdediging van Verstappen, die een taakstraf kreeg. Lewis zei: ik zou het niet doen, en ik hoop dat Max het ook niet doet. Ik vraag me echt af waar dit gaat eindigen', zegt Kravitz, die goed lijkt te begrijpen dat Hamilton en Verstappen samen heel veel macht hebben in de Formule 1-paddock met een gedeeld statement tegen de FIA.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

max verstappen lewis hamilton singapore 2024 1
Verstappen en Hamilton in Singapore.

Kravitz weet dat Verstappen veel steun heeft ontvangen van teambazen en collega-coureurs, waardoor hij extra brandstof heeft gekregen om zijn statement richting de FIA niet op te geven. 'Dit voedt een confrontatie tussen de FIA en Verstappen verder.' De GPDA, de coureursvakbond, heeft Verstappen ook al verdedigd, waardoor de kans steeds groter wordt dat de FIA de keutel weer zal moeten intrekken.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws