Christian Horner is tevreden dat de tactiek van Red Bull Racing heeft gewerkt tijdens de race van zondag. Max Verstappen, die vanaf de derde plek moest beginnen, wist de Grand Prix van Miami te winnen na een hectische slotfase op het Miami International Autodrome. Verstappen had een grote voorsprong op Charles Leclerc, maar een safety car-situatie maakte het weer spannend. Uiteindelijk kon de Nederlander de aanvallen van de Ferrari-coureur afslaan.
Verstappen had bij de eerste bocht al Carlos Sainz te pakken en een aantal ronden later nam hij ook de leiding van de race over. Verstappen trok snel een groot gat naar Leclerc, maar het werd alsnog spannend. 'We hebben alles ertegenaan gegooid vandaag', zegt Horner bij Sky Sports. 'Maar na de safety car-situatie hadden we mazzel dat Ferrari niet naar binnen kwam, want ze hadden over kunnen stappen op de softs. Uiteindelijk konden we Leclerc ook niet afschudden door de DRS.'
In de eerste ronden na de safety car-herstart had Verstappen het lastig met Leclerc. De Red Bull-teambaas heeft daar een verklaring voor. 'Na de neutralisatie gingen de temperaturen van de banden naar beneden en dat bracht de Ferrari-auto weer terug in het juiste werkvenster. Bovendien was de DRS heel erg krachtig en was Ferrari heel erg sterk in de eerste sector. Uiteindelijk kon Max telkens een tiende wegrijden en toen had Leclerc geen DRS meer.'
Tactiek goed uitgevoerd door Red Bull
Horner sprak voorafgaand aan de race al over het splitsen van de twee Ferrari's bij de start. Dat lukte en vanaf dat moment kon Verstappen het voordeel op de rechte stukken gebruiken om dichter bij Leclerc te komen. 'Max wist heel erg goed bij te blijven bij Leclerc. Dat was ook onze tactiek. Hij moest ook letten op de rechterbanden en Charles onder druk houden. We hadden natuurlijk een voordeel op de rechte stukken en daar heeft Max heel erg goed gebruik van gemaakt.'
Betrouwbaarheidsproblemen nog niet weg bij Red Bull
Sergio Pérez had een moeilijke race. Tijdens de race ging het mis voor de Mexicaan, nadat de motor kracht verloor. Uiteindelijk moest de Red Bull-rijder genoegen nemen met een vierde plek. 'De betrouwbaarheid is natuurlijk nog steeds wel een probleem. We hadden een probleem met de sensor op de krachtbron van Checo. Hierdoor verloor hij ongeveer dertig pk. Ik denk dat hij makkelijk op de tweede plek had kunnen eindigen, want hij had heel veel meer voordeel qua grip', aldus Horner.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties