Robert Doornbos stelt dat ze bij Mercedes beter hun huiswerk moeten doen. De Duitse renstal lijkt een van de weinige teams te zijn die echt nog moeite heeft om het porpoising onder controle te krijgen. De analist vindt dus dat de Zilverpijlen ervoor moeten zorgen zelf de zaken op orde te krijgen. Arie Luyendyk ziet ook de windtunnel als een probleem.
Mercedes heeft veel last van porpoising, terwijl de teams om hen heen het probleem onder controle lijken te hebben. Renger van der Zande ziet bij het Race Café dat het team nog altijd veel stuitert op het rechte stuk. 'Ze hebben veel last van porpoising. Als je dat wil oplossen dan ga je rijhoogte aanpassen. Dit zorgt er echter voor dat je minder downforce hebt.'
Luyendyk haakt erop in en stelt dat de budgetcap en de tijd in de windtunnel Mercedes extra veel pijn doen. Door de limiet is het moeilijker om flink door te ontwikkelen en als kampioen van de constructeurs krijgt Mercedes maar 70% aan tijd in de windtunnel. 'Ze hebben geen geld door de budgetcap om te ontwikkelen en ook geen tijd in de windtunnel.'
Invloed op het aanremmen
Dat het team porpoising nog niet onder controle heeft, uit ook zijn invloed bij het aanremmen. 'Dat porpoising heeft gevolg voor het remmen ,want je kunt niet laat remmen', zo stelt Van der Zande. 'Je weet niet wat hij gaat doen. Je moet zo goed timen dat het moeilijk te doen is.' Doornbos is daarop duidelijk over wat Mercedes voor taak heeft: 'Ze moeten beter hun huiswerk doen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties