Nyck de Vries had het duidelijk lastig tijdens de kwalificatie van de Grand Prix van Canada. De Nederlander zag dat het een behoorlijke uitdaging was met de natte baan. Daarnaast had hij veel last van verkeer en werd hij opgehouden, waardoor hij er niet veel mooiers van kon maken dan P18.
Voor De Vries was het Circuit Gilles Villeneuve al onbekend terrein en toen kreeg hij ook nog eens de natte weersomstandigheden voor de kiezen. De kwalificatie was een nog grotere uitdaging, aangezien het circuit redelijk leek op te drogen in Q2. Uiteindelijk ging het toch wel weer regenen en ook niet zo'n beetje. 'De omstandigheden waren heel moeilijk', vertelt De Vries na afloop aan Viaplay. 'De baan droogde naarmate de sessie vorderde. Als het nat was gebleven dan bleven we op één set (intermediates, red.), maar nu moesten we naar binnen voor twee', zucht de Nederlander.
'Het laatste rondje telde, omdat het circuit beter wordt en dan de kleine verschillen heel groot kunnen worden', gaat De Vries verder. Er kwam duidelijk een droge lijn op de baan en sommige coureurs gingen al een poging wagen met de zachte band. Later in de sessie ging het weer harder regenen en bleef er niets over van de droge lijn. 'Als het circuit zo snel opdroogt, dan weet je niet waar de limiet ligt. Het vinden van grip is een uitdaging', zegt de 28-jarige. Daarnaast had hij ook nog eens last van verkeer en lukte het hem niet om een goede ronde neer te zetten.
'Toen het droog werd verloren we te veel performance'
Ook toen het droger werd kon AlphaTauri de beter wordende baan niet optimaal benutten. 'We hebben daar wat laten liggen', vervolgt de coureur uit Sneek. 'Ook toen het droog werd verloren we te veel performance. Iedereen had last van verkeer. Ik moest mijn laatste rondje opofferen. Dan heb je wel temperatuur in je banden', zucht De Vries. 'Je hebt de penalty dan wel betaald, maar de lusten er niet van meegepakt', aldus de Nederlander.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties