Aston Martin telt miljoenen neer om tot zeker 2030 verbonden te blijven aan de F1 Formule 1
Formule 1

Aston Martin telt miljoenen neer om tot zeker 2030 verbonden te blijven aan de F1

Aston Martin telt miljoenen neer om tot zeker 2030 verbonden te blijven aan de F1

Aston Martin bevestigt haar langetermijnproject in de Formule 1 door zich tot zeker 2030 aan de koningsklasse te verbinden. The Times weet te melden dat het moederbedrijf, Aston Martin Lagonda, heeft een bedrag van zo'n twintig miljoen pond geïnvesteerd om het Formule 1-team nog zeker zes jaar actief te houden in de Formule 1. Teameigenaar Lawrence Stroll is erg tevreden met de stappen die het team en het merk sinds 2021 heeft gezet.

Voor Aston Martin was het een positieve week zo halverwege april. Op 11 april kondigde de Britse renstal aan dat ze tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso nog wat langer in het team zullen houden, en nu heeft Aston Martin ook bevestigd dat ze het team zullen sponsoren tot minimaal 2030. Het Britse merk is sinds 2021 de naamgever van het team, dat eerst bekend stond als Racing Point, en daarvoor nog Force India heette. De Canadese zakenman Stroll kocht Aston Martin en besloot er ook direct een Formule 1-team van te maken, waar zijn zoon, Lance Stroll, en Alonso het rijdersduo vormen.

Slechts enkele dagen na de verlenging van Alonso heeft het team dus ook haar betrokkenheid bij de koningsklasse vergroot. Vanaf 2026 is Aston Martin geen klantenteam meer, aangezien ze dan met bolides aangedreven door Honda zullen deelnemen aan de Formule 1. Aston Martin heeft zich tot minimaal 2030 verbonden aan de koningsklasse, en deed dat met een deal van zeker twintig miljoen pond, aldus The Times. 'De Formule 1 heeft ons geholpen om de aard van ons bedrijf te transformeren en dat geeft ons wat we nodig hadden om de geloofwaardigheid en performance van de Formule 1 in onze auto's te stoppen', zegt Stroll tijdens een evenement op het hoofdkantoor van Aston Martin in Gaydon.

Fabriek in Silverstone legt nadruk op langetermijnproject

Aston Martin begon en tijd geleden met het bouwen van de fabriek in Silverstone. Dat droeg ook bij aan het contact dat het team had met Honda. Honda Racing Corporation-topman Koji Watanabe gaf aan dat de Japanse motorleverancier erg onder de indruk was van de passie en toewijding van de Britse renstal, en dat dat ook een goede basis legde voor de samenwerking. 'De Formule 1 heeft ons niet alleen 2,3 miljard kijkers opgeleverd die een prachtige groene Aston Martin zien tijdens de 24 weekenden van het seizoen', vervolgt Stroll. 'Het heeft ons ook een veel jongere klantenbasis voor Aston Martin opgeleverd', sluit de Canadees af.

Meediscussiëren? Klik hier om je te registeren.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws