Na vanaf de laatste plek te starten heeft Fernando Alonso het naar punten weten te schoppen in Oostenrijk. Een elektrisch probleem voor de sprintrace-start voorkwam deelname aan de zaterdagrace, en hij zag dan ook wederom een goede puntenfinish in rook opgaan. Ook in de hoofdrace zat het niet mee voor Alonso, die heel het jaar al met betrouwbaarheidsproblemen kampt bij Alpine. Bij Autosport blikt de Spanjaard terug op zijn Grand Prix-weekend te Spielberg.
'Het was een lastige. Aan het begin zaten we allemaal vast in een DRS-trein, en was inhalen een pittige opgave. Het voelde alsof ik veel sneller was dan de auto's om mij heen', aldus de Asturiër, die zich een weg moest banen door de achterhoede, en dit dus niet zo makkelijk deed als hij gehoopt had.
Maar liefst drie keer moest hij de pitstraat opzoeken om van banden te wisselen, maar hij geeft vrij dat het de derde keer meer uit noodzaak was. 'Die laatste stop maakte ik om wat lol te trappen en meer in te halen!', suggereerde hij grappend. Later in het interview geeft hij aan dat hij veel last had van vibraties en daarom de pitstraat opzocht. Teambaas Otmar Szafnauer weet niet wat de vibraties teweeggebracht heeft, en zegt het te onderzoeken.
Alonso eindigt in de punten
Alonso maakte zijn laatste stop met nog negen ronden op de teller, en moest in die laatste negen ronden nog flink wat plekken goedmaken om in de punten te eindigen. Hij wist van P14 naar P10 te rijden en herstelde zo van een weekend dat er een stuk veelbelovender uitzag dan een tiende plek. Tijdens de vrije trainingen was Alpine immers sneller dan P10, en zonder problemen had hij de sprintrace vanaf P6 aan kunnen vangen.
'Op een bepaalde manier ben ik zeer tevreden met de prestaties van de auto. De auto's waar we doorgaans mee vechten, leken allemaal heel erg traag te zijn vergeleken met onze pace. Dat is een uitstekend teken', concludeerde de tweevoudig wereldkampioen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties